عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۱۱ هزار شغل در استان گلستان ایجاد شده است

دبیر کارگروه اشتغال استانداری گلستان:

۱۱ هزار شغل در استان گلستان ایجاد شده است

۱۱ هزار شغل در استان گلستان ایجاد شده است

دبیر کارگروه اشتغال استانداری استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱ هزار شغل در استان گلستان ایجاد شده است.

‌امرالله عباسی در دهمین و آخرین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گلستان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 11 هزار شغل در استان گلستان ایجاد شده که کمی با تعهد امسال فاصله دارد که تلاش داریم به تعهد داده شده دست یابیم.

مهندس عباسی گفت : براساس گزارش سامانه رصد، 3 هزار و 509 نفر در مشاغل خرد و خانگی و یک‎هزار و 505 نفر جذب دستگاه‎های اجرایی استان گلستان شدند.

وی تصریح کرد: همچنین 4 هزار و 229 نفر در کاریابی‎های غیردولتی جذب کارگاه شدند و زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اشتغال پایدار یکی از رویکردهای جدی استان است، افزود: در پایان سال 92، 233 هزار و 972 نفر بیمه تامین اجتماعی شدند که این رقم به استثنای مستمری‌بگیران است.

عباسی در خصوص اشتغال ایجاد شده در بخش مشاغل خرد و خانگی تصریح کرد: در بخش خوداشتغالی و خویش‎فرمایی 3 هزار و 509 نفر و بیمه‎شدگان تامین اجتماعی 7 هزار و 659 نفر جذب شدند که این موارد ممکن است در وضعیت موقت و پایدار باشند.

وی ادامه داد: برآوردها نشان می‎دهد حدود 65 درصد آمار اشتغال ایجاد شده پایدار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی بیشترین اشتغال را با 2 هزار و 314 نفر در بین سایر دستگاه‎های اجرایی داشته است، ادامه داد: ثبت اشتغال در سامانه رصد تا 30 بهمن‌ماه جاری توسط جهاد کشاورزی 888 نفر، در صنعت، معدن و تجارت 546 نفر و در بهزیستی 516 نفر اعلام شده است.

به گفته عباسی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری 245 نفر، فنی و حرفه‎ای 226 نفر، دانشگاه علوم پزشکی 131 نفر، جنگل‎ها و آبخیزداری 48 نفر و تعاون 56 نفر مجموع مشاغل ایجاد شده در سامانه رصد بوده است.

 وی افزود: امسال تعهد ایجاد 15 هزار شغل داده شده که تلاش داریم در فرصت باقی مانده این فاصله را جبران کنیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در استان گلستان 21 مرکز کاریابی با هدف رفع مشکل اشتغال جوانان ایجاد شد که توانستیم این 11 هزار شغل را ایجاد کنیم.

عباسی گفت: براساس مصوبه کارگروه ضمن راستی‌آزمایی از کارجویانی که کارآفرینی هم کنند با ایجاد و تکمیل زنجیره مفقوده برای اشتغال پایدار تلاش خواهد شد.

وی افزود: جوانان می توانند با یادگیری مهارت، موانع و چالش هایی را که در بخش تعاون و حوزه کار وجود دارد، از سر راه بردارند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 912
  • کد خبر : 6823