عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تلاش بر تبدیل شدن استان به مقصد گردشگری

درنشست مدیر کل میراث فرهنگی گلستان با کارکنان معاونت گردشگری و سرمایه گذاری عنوان شد:

تلاش بر تبدیل شدن استان به مقصد گردشگری

تلاش بر تبدیل شدن استان به مقصد گردشگری

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، درنشست با کارکنان حوزه گردشگری وسرمایه گذاری این اداره کل بر تلاش برای تبدیل شدن استان از معبر به مقصد گردشگری تاکید کرد.

 

 به گزارش روابط عمومی وامورفرهنگی این اداره کل، ابراهیم کریمی طی نشستی با این حوزه، بر ارائه ایده های جدید وخلاقانه و نگاه کاربردی و عملکردی به امور تاکید داشت و گفت: با توجه به وجود قابلیت ها وظرفیت های گردشگری متنوع دراستان گلستان و تاکید برنهادینه کردن این صنعت مهم دراستان، تا رسیدن به جایگاه اصلی گردشگری استان درکشور فاصله داریم ونیاز به گام های محکم تر واستوارتری دراین مسیر می باشد.

 

 وی ضمن تشکر از مدیریت های سابق این اداره کل، افزود: با تلاش مدیران قبلی نسبت به فراهم شدن زیرساخت های مناسب گردشگری وسرمایه گذاری دراستان اقدام شده و بایدتلاش شود تا با گام های استوارتر از این ظرفیت های فراهم شده و قابلیت های موجود دراستان درراستای توسعه ورونق استان بهره برد.

 

 کریمی ضمن تاکید بر ارائه آمار صحیح و مستند بر برنامه ریزی صحیح دراین راستا تاکید داشت وگفت: گردشگری تاثیر مطلوبی درایجاد اشتغال ودرآمدزایی استان دارد و از ظرفیت های 3 حوزه این اداره کل می توان درراستای توسعه ورونق این مهم استفاده کرد.

 

 وی برنقش صدا وسیما ومستند سازی از قابلیت ها وجذابیت های طبیعی و تاریخی استان در راستای معرفی وشناساندن هرچه بهتر جذابیت های استان اشاره داشت و تصریح نمود: با بهره مندی از ظرفیت های شهرستان های استان و تعامل خوب با شهرداران وفرمانداران و اجرای تفاهم نامه های مختلف با آنها ، می توان درراستای توسعه این مهم گام برداشت.

 

 مدیر کل میراث فرهنگی گلستان اذعان داشت: برنامه ریزی جهت اجرای تورهای مسافرتی دراستان تاثیر به سزایی درجلب وجذب گردشگران داخلی وخارجی دارد و باید دراین امر اهتمام ورزیده شود.

 

 وی ضمن اشاره به اهمیت رضایتمندی مسافران وگردشگران ورودی به استان، بر تلاش جهت فراهم ساختن زیرساخت های مطلوب گردشگری تاکید داشت و بر تاثیر تعامل وهمکاری تشکل های غیردولتی دراین مهم اشاره نمود و افزود: باتوجه به روزهای پایانی سال دراجرای سیاست های ستاد اجرایی خدمات سفردر استان همت گمارده شود تا رضایتمندی مسافران نوروزی حاصل گردد.

 

 گفتنی است 65 دفتر خدمات مسافرتی،25 هتل، 15مهمانپذیر ،10 پانسیون و 56 واحد پذیرایی دراستان گلستان فعال است که در این راستا 360 بازدید در سال 93 از مراکز اقامتی وپذیرایی استان به عمل آمده است.

 

 30مجوز خانه مسافر در استان صادرشده که اطلاعات آنها درپرتال جامع گردشگری وارد شده ودر سال 93، 8 دوره آموزشی تاسیسات گردشگری، توسط موسسات مجری به اجرا درآمده است.

 

 لازم به ذکر است تعداد32 پروژه گردشگری دراستان گلستان دردست احداث است که از پیشرفت فیزیکی 20 الی 95 درصد برخوردار میباشند ومیزان سرمایه گذاری این پروژه ها 2498 میلیارد ریال وبه میزان مساحت عرصه 260695 متر مربع وزیربنای 185206 متر مربع میباشد ودر صورت تحقق اشتغال بالغ بر 978 نفر به طور مستقیم و899 اتاق وسوئیت وهمچنین 2477 تخت به ظرفیت واحد های اقامتی استان اضافه خواهد شد .

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : چلنگر
  • بازدید : 1046
  • کد خبر : 6840