عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سازمان میراث فرهنگی متولی میراث طبیعی است

معاون پارلمانی و حقوقی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور:

سازمان میراث فرهنگی متولی میراث طبیعی است

سازمان میراث فرهنگی متولی میراث طبیعی است

معاون پارلمانی و حقوقی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری درحفاظت از میراث طبیعی همراه محیط زیست می باشد ودر راستای توسعه گردشگری درجزیره آشوراده درکنار محیط زیست و هماهنگ با آن عمل می کند.

 به گزارش روابط عمومی وامورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، اسدالله درویش امیری در آئین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، جزیره آشوراده را یک ظرفیت برای استان دانست و تصریح کرد: برخی توهم دارند و نسبت به این موضوع جبهه می گیرند؛ به گمانشان آشوراده با صنعت گردشگری نابود خواهد شد.

 وی ادامه داد: ما متولی میراث طبیعی هستیم به عبارتی پیش از آنکه محیط زیست متولی باشد مسئولیت حمایت از جاذبه های طبیعی بر عهده میراث فرهنگی و گردشگری است از این رو هیچگاه به نابودی این مناطق طبیعی گردشگری فکر نمی کنیم.

 درویش امیری با بیان این نکته که در سه دهه گذشته به میراث طبیعی کم لطفی شده، افزود: ما درکنار سازمان محیط زیست هستیم نه در مقابل آنها از این رو نباید دوستدران و کارشناسان محیط زیست نگران این موضوع باشند.

 وی با تاکید بر این نکته که تنها در 10 درصد جزیره آشوراه طرح گردشگری اجرا می شود، افزود: اگر قرار به ساخت بنایی باشد آن سازه چوبی و تک بنا خواهد بود نه اینکه مانند جزیره کش برج سازی شود؛ هر مکان ظرفیت خاصی برای گردشگری خواهد شد و قطعا در جزیره آشوراده برج سازی رخ نمی دهد.

 معاون پارلمانی و حقوقی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشکری ضمن یادآوری این نکته که اظهار نظر بسیاری از کارشناسان خیر خواهانه نیست، اذعان کرد: ما هم خودمان را کارشناس محیط زیست می دانیم و خوب می دانیم که میراث طبیعی باید حفظ شود از این رو برای حفظ جزیره آشوراده و میانکاله از هیج تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

 وی درادامه خاطر نشان کرد: احیای صنعت گردشگری و صنایع دستی اقتصاد گلستان را از رکود خارج می کند و باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان می شود.

 وی با بیان این نکته که هیچ منکری بالاتر از بیکاری در جامعه وجود ندارد، افزود: بسیاری از خانواده ها اکنون فارغ التحصیلان بیکار دارند از این رو با احیای صنعت گردشگری می توان اشتغال پایدار و موقت بسیاری ایجاد کرد.

 وی ضمن اشاره به این نکته که باید بوی نفت از اقتصاد کشور خارج شود، افزود: با توسعه و رونق گردشگری، صنایع دستی و ساخت بسترهای مناسب برای حضور گردشگر دیگر لازم نیست اقتصاد کشور تنها به فروش نفت متکی باشد.

 درویش امیری اضافه کرد: ملت ایران دارای تمدن تاریخی و آثار گران بهایی است که معرفی آن به سایر ملل، شرایط حضور گردشگر در کشور را فراهم می کند.

 وی تصریح کرد: در موزه های تاریخی هریک از کشورهای اروپایی، آثار تاریخی کشور ایران به چشم می خورد که این هیبت و عظمت تاریخ کهن ایران را نسبت به سایر کشورها به رخ می کشد.

 معاون پارلمانی و حقوقی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشکری از ثبت 450 اثر ثبت شده در حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: توجه به این داشته ها و به کار گیری آن در اقتصاد کشور، کمک زیادی به رونق و توسعه خواهد کرد.

 وی ضمن اشاره به این نکته که در سال 2014 بیش از یک میلیارد و 280 میلیون گردشگر در کشورهای دنیا جابه جا شده، افزود: امروز صنعت گردشگری بعد از نفت و گاز به عنوان سومین اقتصاد دنیا به شمار می رود؛ سومین اقتصادی که در سه دهه گذشته روند روبه رشدی را در پیش گرفته است.

 این مسئول کشوری با بیان این نکته که رشد صنعت گردشگری غیرقابل تصور است، اذعان کرد: تعداد گردشگران در سال 195 میلادی را 35 میلیون نفر، در سال 1980 را 278میلیون نفر و در سال 1995 را 528 میلیون نفر دانست .

 وی تصریح کرد: در سال 2013 بر اساس آمار سازمان گردشگری این رقم به یک میلیاردو 200 میلیون گردشگر رسیده است.

 درویش امیری داشتن تنوع فرهنگ، لباس، اقلیم، غذا و اقوام در کشور را از جاذبه های گردشگری خارجی دانست و گفت: با وجود چنین پتانسیل و ظرفیت هایی چرا نباید از ظرفیت های گردشگری بهره جست.

 وی ادامه داد: این چه ایده نادرستی است که فکر می کنیم حضور گردشگر خارجی به کشور باعث ایجاد هرج و مرج فرهنگی می شود؛ به عنوان معاون حقوقی پارلمان به صراحت اعلام می کنم یک پرونده حقوقی، قضایی و انتظامی تاکنون از گردشگران خارجی در دادسراهای کشور نداشته ایم. تاکنون حتی یک گردشگر ناهنجاری و غیر قانونی در کشور ایجاد نکرده است.

 این مسئول کشوری تصریح کرد: اجازه دهیم از بستر و شرایط ایجاد شده ماهم برای رونق اقتصاد کشور بهره برده و شرایط مالی مردم در این راستا تقویت شود.

 وی تعامل کشور ایران را با سایر کشورهای جهان مناسب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه هایی که دولت تدبیرو امید ایجاد کردند ارتباط خوبی بین ایران با کشورهای دنیا به جز چند کشوری که عناد ما را دارند، برقرار شده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : چلنگر
  • بازدید : 787
  • کد خبر : 6901