عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » احیای جزیره آشوراده، تحول اقتصاد منطقه را به دنبال خواهد داشت

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان و امام جمعه گرگان:

احیای جزیره آشوراده، تحول اقتصاد منطقه را به دنبال خواهد داشت

احیای جزیره آشوراده، تحول اقتصاد منطقه را به دنبال خواهد داشت

آیت الله نورمفیدی در دیدار با مسوولین سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: اقتصاد استان گلستان نسبت به مازندران صفر است وباید بتوان جزیره آشوراده را احیا کرده ونسبت به تحول اقتصاد استان گام های موثری برداشت.

 به گزارش روابط عمومی وامورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان در این دیدار افزود: همیشه برای مرمت وبازسازی واحیای مواریث فرهنگی در همه دوره ها به مدیریت های مختلف سفارش کرده ام و درخصوص جزیره آشوراده ازرییس جمهور تا مدیر کل به همه سفارش شده که این جزیره احیا شود.

 وی برانتخاب سرمایه گذار داخلی جهت اجرای طرح های گردشگری این جزیره تاکید داشت وافزود: این جزیره می تواند سواحل استان گلستان را احیا کرده و هماهنگی وهمکاری محیط زیست و منابع طبیعی در خصوص استفاده صحیح از این منابع می تواند موثر باشد.

 نورمفیدی ضمن تشکر از زحمات قربان عباسی درطول مدت مدیریت تشکر وقدردانی کرده و انتظارات بیشتر دراین حوزه را ازمدیرکل جدید خواستار شد وگفت: با تلاش وجدیت فراوان درحوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان ، نسبت به رونق اقتصاد منطقه اقدام گردد.

 دراین دیدار معاون پارلمانی وحقوقی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: آن چه که قرار است درجزیره آشوراده اتفاق بیافتد صددرصد با محیط زیست هماهنگ است و می تواند تاثیر به سزایی درخصوص اقتصاد وگردشگری استان داشته و تحول عظیم را به بار آورد.

 درویش امیری در ادامه بر تکمیل طرح جامع جزیره آشوراده اشاره داشت و افزود: با نظر کارشناسان نسبت به تکمیل و اجرای طرح جزیره آشوراده اقدام خواهد شد.

 وی ادامه داد: قطعا این طرح براساس طرحی که توسط محیط زیست و کارشناسان امرتایید شده خواهد بود.

 درویش امیری بر استفاده از ساختمان صاحب نام قدیمی دراین طرح اشاره داشت و افزود: طراحان این طرح باید مقیم این منطقه باشند تا کاملا به ساختمان های قدیمی این منطقه آشنایی کامل داشته باشند.

 این مقام مسوول همچنین حمایت از این طرح را خواستار شد، چرا که این طرح نماد هویت ملی واصالت ماست و باید این فرهنگ وهویت احیا گردد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : چلنگر
  • بازدید : 873
  • کد خبر : 6904