عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » چهار ميليون و 300 هزار واحد مسکونی از ابتدای انقلاب در کشور ساخته شده است

قائم مقام وزير راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر:

چهار ميليون و 300 هزار واحد مسکونی از ابتدای انقلاب در کشور ساخته شده است

چهار ميليون و 300 هزار واحد مسکونی از ابتدای انقلاب در کشور ساخته شده است

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: چهار میلیون و 300 هزار واحد مسکونی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در کشور ساخته شده است.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس" احمد اصغری مهرآبادی" عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری متمرکز پنج هزار و 380 واحد مسکن مهر استان گلستان در شهرستان علی آبادكتول افزود: تا قبل از اجرای مسکن مهر، دو میلیون واحد مسکونی ساخته شده یا زمین برای تأمین مسکن تأمین شده بود.

به گفته وی، در طرح مسکن مهر، دو میلیون و 300 هزار واحد در یک هزار و 130 شهر در حال اجرا بوده که تاکنون ساخت یک میلیون و 730 هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر ادامه داد: کمتر از 600 هزار واحد مسکونی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که از این تعداد بیش از 300 هزار واحد در مرحله نازک سازی است که امیدواریم تا پایان شهریور 94 به بهره برداری برسد.

مهرآبادی افزود: در دولت تدبیر و امید هم نزدیک به 410 هزار واحد به اتمام رسیده و برنامه ریزی کردیم که تا پایان امسال 450 هزار واحد دیگر را به اتمام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه ریزی شده که تا نیمه سال 95 تا 90 درصد پروژه های مسکن مهر را با کمک مردم و دولت تکمیل و تحویل دهیم تا در این سال شاهد اتمام پروژه های مسکن مهر و بستن شدن پرونده این طرح باشیم.

مهرآبادي از دغدغه هاي دولت و مسوولين نظام را، تامين مسكن و خانه دار كردن مردم كم درآمد و فاقد مسكن بيان كرد و گفت: از ابتداي انقلاب تاكنون تامين مسكن مردم در دستور كار قرار گرفته به طوريكه

قوانين متعددي از قبيل قانون اراضي، زمين شهري، تمليك، ساماندهي و توليد و عرضه مسكن براي خانه دار كردن مردم با پيگيري دولت ها به تصويب رسيده است.

به گفته وي، از رويكردهاي دولتي ديگر براي خانه دار كردن مردم، تامين زمين ارزان قيمت، ساخت واحدهاي مشاركتي، انبوه سازي و غيره بوده است.

مهرآبادي با قدرداني از تلاش مجموعه دست اندركاران و مجريان ساخت پروژه هاي مسكن مهر در استان گلستان ، اظهاركرد: به دليل نداشتن منابع مالي در زمره خيرين مسكن ساز قرار نداريم اما از اين فرصت طلايي فراهم شده جهت خدمت به مردم و خانه داركردن آنها استفاده خواهيم كرد.

پروژه 504 واحدی سایت امام خمینی(ره( شهرستان علی آباد کتول در بلوک های سه، چهار و پنج طبقه با زیربنای هر واحد 75 تا 85 مترمربع به صورت خودمالکی و در قالب تفاهم نامه سه جانبه ساخته شده است.

پنج هزار و 380 واحد مسکن مهر استان گلستان که در شهرهای بالای 25 هزار نفر ساخته شده است امروز در شهرستان های گرگان، علی آباد، آزادشهر، آق قلا، بندر ترکمن، کردکوی، کلاله و مینودشت به بهره برداری رسید.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .