عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست شورای حفاظت از منابع آب گلستان برگزار شد


نشست شورای حفاظت از منابع آب گلستان برگزار شد

نشست شورای حفاظت از منابع آب گلستان برگزار شد

جلسه شورای حفاظت از منابع آب گلستان با حضور دکتر صادقلو استاندار گلستان، مهندس مرگدری معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گلستان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان و دیگر اعضاء در محل استانداری گلستان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، استاندار گلستان در این جلسه با تاکید این مطلب که باید نگاه بحرانی به وضعیت آب گلستان داشته باشیم، خاطرنشان کرد:شرایط موجود آب در استان شرایطی ویژه است و نگاه ما به وضعیت آب استان باید نگاه  مدیریت  بحران باشد و حس شرایط بحران را داشته باشیم و از موضوعات دفاع بخشی بیرون بیایم و به جای بخشی نگری، ظرفیت در راستای کل استان دیده شود.
دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه ابتدا باید مسئله شناسی استان را در راستای حفاظت آب اهم و مهم کنیم، تصریح کرد: باید اراده جمعی برای اجرا و هماهنگی در راستای اقدامات شورای حفاظت از آب استان وجود داشته باشد.
وی افزود: استمرار این جلسات از اهمیت بالایی برخوردار است و آب منطقه ای استان باید با دسته بندی پیشنهادات و نقطه نظرات شورا، خروجی ملموسی جهت ارتقا وضعیت آب استان ایجاد نماید.
 مهندس ایرج حیدریان مدیرعامل این شرکت در ابتدا با اشاره به تدوین دستورالعمل این شورا خاطرنشان کرد: اين شورا با هدف ايجاد وحدت رويه اجرايي و نظام‌مند كردن حفاظت و بهره‌برداري از منابع آب براي توسعه پايدار و نيز در راستاي به تعادل رساندن منابع و مصارف آب در سطح کشور تشكيل شده است.
وي با اشاره به اهميت مديريت منابع آب و صيانت از اين منابع حياتي خاطرنشان كرد: تدوين دستورالعمل اجرايي حفاظت كمي و كيفي منابع آب نظير اولويت‌بندي و نحوه اجراي احكام صادره از دادگاه‌ها و ابلاغ آن به شوراي حفاظت منابع آب و نظارت بر عملكرد شوراي شهرستاني از جمله وظايف اين شوراست.
  مهندس حیدریان در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت منابع آب استان ارائه کرد و افزود: میزان بارندگی استان طی سال آبی جاری حدود 21 درصد نسبت به دوره دراز مدت کاهش دارد و همچنین میزان آوردهای رودخانه های استان نسبت به آمار دراز مدت از 70 تا 83 درصد کاهش یافته است و حجم ذخیره سفره های آب زیر زمینی نیز نسبت به سال گذشته حدود 132.2 میلیون متر مکعب کاهش را نشان می دهد.
  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در پایان خواستار همکاری و همدلی بیش از پیش ارگانها و ادارات ذیربط در خصوص اجرایی نمودن طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

{frage}

{votebody} - 0 (0%)
0%