عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدارمدیرکل بهزیستی استان و نماینده مجلس شورای اسلامی باکودکان تحت سرپرستی


دیدارمدیرکل بهزیستی استان و نماینده مجلس شورای اسلامی باکودکان تحت سرپرستی

 دیدارمدیرکل بهزیستی استان و نماینده مجلس شورای اسلامی باکودکان تحت سرپرستی

 دوشنبه دهم فروردین ماه  همزمان با روزهای آغازین سال نوبا شعار«دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی»،خانم رحمانی –مدیرکل بهزیستی استان به اتفاق نوروزی –نماینده مردم شریف علی آبادکتول درمجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان در مرکز نگهداری خانه کودکان و نوجوانان 3 تا6 سال ام ابیهای علی آباد حضور یافته و در فضایی صمیمی و عاطفی با كودكان و نوجوانان این مراکز دیدار و گفتگو کردند.

 مدیرکل بهزیستی استان دراین مراسم با اشاره به خدمات بهزیستی به کودکان بی سرپرست وبدسرپست افزود: هدف از راه اندازی مراکز نگهداری شبانه روزی کودکان، مراقبت، آموزش، پرورش، حمایت های معنوی،‌ فرهنگی و اجتماعی به صورت شبانه روزی از این کودکان است که مسولیت آنان از طریق سازمان بهزیستی به این مراکز محول می گردد.

خانم رحمانی خاطرنشان ساخت: هم اکنون 315کودک بدسرپرست وبی سرپرست استان گلستان در31مرکز نگهداری کودکان تحت نظارت بهزیستی بصورت شبانه روزی نگهداری میشوند که ازاین تعداد 300کودک و نوجوان درمراکز  غیردولتی نگهداری کودکان و15کودک دیگر درشیرخوارگاه بصورت دولتی وتحت نظارت مستقیم بهزیستی قراردارند.ایشان سیاست بنیادین سازمان بهزیستی را ایجاد زمینه زندگی سالم برای کودک، در محیط خانواده عنوان نمود. زندگی موقت کودکان در محیط های غیر از خانواده (خانه نوزادان، کودکان و نوجوانان) صرفاً به صورت موقت صورت می پذیرد.

درادامه نماینده مجلس شورای اسلامی با تقدیر از زحمات کارکنان بهزیستی ومربیان ومسئولین این مراکز در ارائه خدمت شایسته به جامعه هدف و کودکان ونوجوانان تحت پوشش، خاطرنشان کرد:جهت رفاه و  وضعیت آینده این کودکان از هیچ  کوششی دریغ نمی کنیم .

مرکز ام ابیها با ظرفیت اسمی15  نفر و در حال حاضر با 12 کودک با یارانه بهزیستی فعالیت می نماید .

درپایان هدایایی ازطرف نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی  به مناسبت سال نو به کودکان وپرسنل این مراکز اهداءشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 939
  • کد خبر : 7487