عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راهکارهای ارتقای شاخص های آموزش متوسطه استان بررسی شد


راهکارهای ارتقای شاخص های آموزش متوسطه استان بررسی شد

راهکارهای ارتقای شاخص های آموزش متوسطه استان بررسی شد

با هدف بررسی ارتقای شاخص های آموزش متوسطه استان، گردهمایی مدیران آموزش و پرورش، معاونین آموزش متوسطه و کارشناسان انجمن اولیاء و مربیان شهرستان های استان برگزارشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، مدیر کل آموزش و پرورش در این جلسه با اشاره به لزوم تعیین نقشه راه آموزشی و پرورشی استان از مدیران خواست تمام برنامه های خود را درراستای تحقق رهنمودهای امام راحل ، منویات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی تدوین و طراحی کنند.

ایشان در این راه بر استفاده از تجربیات گذشته، توجه و شناسایی عوامل محیطی ،بهره گیری از خرد جمعی، شکل گیری گروه های تخصصی و فعال نمودن گروه های آموزشی تاکید نمود.

وطنی در ادامه سخنان خود با اشاره به زمان برگزاری جشنواره استانی خیرین مدرسه سازدر 20 اردیبهشت94 ، فضا و امکانات مطلوب را یکی از مهمترین منابع برای تحقق اهداف تعیین شده در نظام تعلیم و تربیت عنوان نمود و اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز با انفاق خود زمینه ساز رشد و تعالی در کشور هستند و برخود لازم می دانم از زحمات آنان قدردانی نمائیم.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان ضمن قدردانی از زحمات کلیه پرسنلی که با زحمات شبانه روزی خود در ستادهای اسکان نوروز 94 که توانستند سفر آرام و خوشی را برای فرهنگیان و هم میهنان مان فراهم نمایند، از مدیران خواست تا با برنامه ریزی و استفاده از تجربه اسکان نورزی ،برای اسکان تابستان 94  آماده شوند.

در همین راستا وطنی از تدوین برنامه ای برای تعیین 10 نقطه در استان به منظور تبدیل آن به محل اسکان دائمی خبردادوافزود: در تلاشیم ده نقطه را دراستان شناسایی و تجهیز نمائیم تا فرهنگیان سراسر استان همچنین دیگر میهمانان فرهنگی کشور از آن بهر برده و اوقات خوشی را درآن سپری نمایند.

وی در ادامه از تدوین برنامه های اداره کل در راستای ارتقای شاخص ها در آموزش متوسطه خبرداد و اذعان داشت: برای خروج از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب ، آسیب ها شناسایی شده اند و در قالب سه برنامه تدوین شده در راستای ارتقای شاخص ها گام برمی داریم . در این راه، تلاش بی وقفه ی همه پرسنل لازم و ضروری است.

وی همچنین حضورخانواده هارابرای تحقق اهداف آموزشی وپرورش اجتناب ناپذیر عنوان نمودواز کارشناسان انجمن و اولیاء و مربیان در شهرستان ها خواست تا ضمن بیان سیاست های ابلاغ شده از سوی استان به مدیران مدارس، زمینه حضور و ارتقای خانواده ها را فراهم نمایند.

وطنی اذعان داشت: قطعاً خانواده هایی که آگاهی لازم از اهداف و روش های تعلیم و تربیت را ندارند و روش برخورد با کودک و نوجوان را نمی دانند،با سیر تحول در آموزش و پرورش آشنا نیستند و از چگونگی اقدامات آموزشی و پرورش اطلاعی ندارند ،در رساندن آموزش و پرورش به اهداف عالیه نظام و تعلیم وتربیت نمی توانند کمک شایان توجه ای به آموزش و پرورش نمایند.

وی تاکید کرد: انجمن اولیاء ومربیان وظیفه دارد برای سال جدید تحصیلی برنامه هایی درراستای آموزش خانواده ها تدوین واجرانماید.همچنین انجمن اولیاومربیان مدارس باید تخصصی شده و اولویت برای عضویت در آن، داشتن تخصص و دانش ضروری است.

مدیر کل گفت: وجوداولیاء آگاه،متفکر و اندیشمند در انجمن مدرسه، سرمایه اصلی در آموزش و پرورش است .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .