عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سال گذشته بیش از 12 هزار تن گوشت مرغ از محل گمرکات استان صادر شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

سال گذشته بیش از 12 هزار تن گوشت مرغ از محل گمرکات استان صادر شد

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: سال گذشته 12693 تن گوشت مرغ به ارزش 25380 هزار دلار از محل گمرکات استان صادر شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ، مهندس درویش علی حسن زاده در دومین جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان در سال 94 که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان برگزار گردید گفت: تولید مرغ استان در سال گذشته 162000 تن بود که 48/7 درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داد و از این حیث رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد .

 حسن زاده گفت : در سال جدید پیش بینی شده است که 178000 تن گوشت مرغ در استان تولید شود که 130000 تن آن مازاد مصرف استان است و به همین منظور مسئولین استان مصمم هستند تا صادرات گوشت مرغ استان را توسعه دهند .

 وی مقاصد صادراتی گوشت مرغ استان در سال گذشته را کشورهای عراق ، افغانستان ، تاجیکستان و ویتنام برشمرد و افزود :ما باید ضمن تثبیت صادرات این محصول ، توسعه آن را در دستور کار قرار دهیم و در این مسیر لازم است طوری برنامه ریزی کنیم که بازار داخل نیز دچار مشکل نگردد .

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان همچنین گفت : صادرات گوشت مرغ می تواند ارزش افزوده بالایی را برای کشور و استان ایجاد نماید ، و از طرفی نیز بر اساس تصمیم دولت یک میلیارد دلار جوایز صادراتی برای محصولات های تک و صنایع با ارزش افزوده بالا برای سال 94 پیش بینی شده است که امیدواریم بخشی از این جوایز به صادرکنندگان گوشت مرغ اختصاص یابد .

 حسن زاده تاکید کرد : لازم است واحدهای تولید کننده مرغ و همچنین کشتارگاههای استان سمت تولید با استانداردهای جهانی حرکت کنند ، تا بتوانند در بازارهای هدف صادراتی با رقبا رقابت کنند .

 وی تشکیل کنسرسیوم و ایجاد برند مشترک جهت صادرات گوشت مرغ را نیز از جمله موارد تاثیرگذار در ثبات صادرات این محصول دانست و گفت : تشکیل چنین کنسرسیوم و برند مشترکی موجب رفع رقابت ناسالم صادرکنندگان در خارج از کشور خواهد شد .

 رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان نیز گفت : در بخشهای مختلف استان ظرفیتهای بسیار خوبی وجود دارد که باید در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرند .

 رمضان بهرامی افزود : ما باید برای توسعه صادرات در هر بخش برنامه داشته باشیم و مکانیزم تداوم تولید را تدوین نماییم ، و کشورهای توسعه یافته و موفق را الگوی خود قرار دهیم .

 وی با اشاره به نقش بانکها در توسعه استان گفت : در چنین جلساتی بانکها نیز باید حضور داشته باشند ، و مشخص نمایند که در توسعه هر بخش چه نقشی می توانند داشته باشند .

 گفتنی است در این جلسه پتانسیلها ، بازارهای هدف صادراتی و شرایط رقبا در بخش صادرات مرغ مورد بحث و بررسی قرار گرفت .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 942
  • کد خبر : 7947