عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هفته کار و کارگر باید به صورت ویژه دیده شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

هفته کار و کارگر باید به صورت ویژه دیده شود

هفته کار و کارگر باید به صورت ویژه دیده شود

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه هفته کار و کارگر باید به صورت ویژه دیده شود از تمامی اقشار، مسئولان و رسانه‎ها خواست تا شخصیت و توانایی این قشر زحمتکش در جامعه را تبیین و ارج نهند.

مهندس امرالله عباسی ظهر امروز در دیدار نمایندگان جامعه کار و تلاش استان گلستان با معاون برنامه ریزی استاندار گلستان اظهار کرد: بخش عمده وظایف قانونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ و پایداری اشتغال است.

وی تصریح کرد: توسعه تشکل‎های کارگری برای ایجاد همگرایی در استان گلستان فعال است و در این راستا 400 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه مدیریت و توسعه تشکل‎های کارگری نیازمند برنامه‎ریزی و همفکری است، بیان داشت: استان گلستان در این بخش جزو استان‎های پیش‎رو در سطح کشور است.

عباسی گفت: برخی فکر می‎کنند اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد اشتغال فعالیت می‎کند در صورتی که رسیدگی به قشر کارگر و کمک به معیشت کارگران اولویت این اداره است.

وی از حمایت اقتصادی 3 هزار و 316 نفر از کارگران خبر داد و گفت: مقرری بیمه بیکاری این تعداد از کارگران انجام شد که این مهم با هدف حمایت اقتصادی بوده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان؛ 10 هزار و 577 نفر از کارگران فعال در واحدهای تولیدی که منجر به تعطیلی واحد، بدهی، معوقات بانکی و ... شده بود مورد حمایت قرار گرفتند.

عباسی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افزایش دستمزد کارگران پیگیری جدی داشته است، افزود: با وجود اینکه حداقل دستمزد 17 درصد افزایش یافت ولی واقعیت این است که علاوه بر حقوق، مزایای کارگران نیز وجود دارد و این قشر علاوه بر افزایش دستمزد مشمول مزایا نیز می‎شوند.

وی اظهار کرد: حداقل دستمزد در سال 1394 با افزایش ضریب 17 درصدی روزانه 237 هزار و 47 ریال و ماهانه 7 میلیون و 124 هزار و 350 ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان داشت: مزایای رفاهی نظیر بن کارگری در سال گذشته 800 هزار ریال بوده است که این میزان در سال جاری به یک میلیون و یکصد هزار ریال افزایش یافت که مازاد بر 17 درصد است.

به گفته عباسی؛ پایه سنواتی کارگران در سال گذشته روزانه 5 هزار ریال بود که این رقم در سال جاری به 10 هزار ریال افزایش یافته است، حق مسکن نیز پیشنهاد شده از 200 هزار ریال به 400 هزار ریال افزایش پیدا کند، در زمینه حق اولاد قبلا حداکثر تا دو فرزند تعلق می‎گرفت که اکنون این سقف برداشته شده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 1022
  • کد خبر : 8175