عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان درفروردین ماه امسال 25 درصد کاهش بارندگی داشت


گلستان درفروردین ماه امسال 25 درصد کاهش بارندگی داشت

گلستان درفروردین ماه امسال 25  درصد کاهش بارندگی داشت

 میانگین بارندگی استان گلستان در فروردین ماه سال 1394 در مقایسه با سال گذشته 25 درصدکاهش و نسبت به دوره شاخص دراز مدت بیش از 27 درصد کاهش داشته است.
 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیر عامل این شرکت گفت: میزان بارش های استان گلستان از ابتدای مهر 1393 تا پایان فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 3.5 درصد افزایش و نسبت به دوره دراز مدت حدود 10.5 درصد کاهش یافته است.
مهندس ایرج حیدریان افزود: بیشترین میانگین بارندگی فروردین ماه در محدوده شهرستان گالیکش حدود 97  میلی متر  و کم ترین میانگین بارندگی در محدوده شهرستان گمیشان نیز با بیش از 8 میلی متر گزارش شده است.
وی همچنین میانگین بارندگی درمحدوده شهرستان گرگان در این ماه را حدود 49 میلی متر اعلام کرد و گفت: بارندگی ها در محدوده این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 14 درصد کاهش  یافته است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در ادامه افزود: جریان رودخانه ها در مدت مهر سال 93 لغایت پایان فروردین ماه سال جاری، نسبت به دوره شاخص در حوضه قره سو حدود 92.5 درصد کاهش و در حوضه گرگانرود بیش از 62درصد کاهش داشته است.
مهندس حیدریان همچنین در پایان تصریح  کرد: ذخیره آبخوان های آزاد زیر زمینی استان گلستان نیز در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با فروردین سال گذشته بیش از 125میلیون متر مکعب کاهش داشته است، که در مقایسه با متوسط بیست و سه سال گذشته، بیش از 169 میلیون متر مکعب کاهش را نشان می دهد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .