عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گراميداشت هفته ي معلم در مركز فرهنگي هنري آزادشهر


گراميداشت هفته ي معلم در مركز فرهنگي هنري آزادشهر

گراميداشت هفته ي معلم در مركز فرهنگي هنري آزادشهر

به مناسبت گراميداشت هفته ي معلم مراسمي با حضور مفيدي مدير آموزش و پرورش شهرستان، حجت الاسلام احمدي، عبدالرحيم سيفي مديركل كانون و برخي از مسئولين و معلمين در مركز فرهنگي هنري شهرستان آزادشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحيم سيفي مديركل كانون گلستان، ضمن گراميداشت مقام معلم و ياد و خاطره معلم شهيد استاد مرتضي مطهري از معلماني كه تلاش مي كنند تا مزرعه انديشه ها هميشه سبز بماند قدرداني کرد.

وی با تاكيد بر لزوم همراهي و همكاري مدارس با مراكز فرهنگي هنري به ويژه در اجراي طرح كيفيت بخشي به روزهاي پنجشنبه، از اجراي طرح استعداديابي در مدارس ابتدايي استان با همكاري معاونت آموزش ابتدايي و كانون پرورش فكري خبر داده و خواستار تلاش مديران و معلمان به منظور شناسايي و هدايت استعدادها به مراكز فرهنگي هنري شد.

وي با اشاره به اين كه كانون پرورش فكري از طريق آموزش هاي غير مستقيم و در قالب فعاليت هاي 42 گانه در بخش هاي فرهنگي، هنري، ادبي، علمي و اسلامي تلاش مي كند تا افکار و انديشه كودكان را شكوفا سازد، تصريح كرد؛ بايد دستگاه ها از انجام كارهاي موازي پرهيز نموده و فعاليت هاي فرهنگي و هنري به ويژه در حوزه كودكان و نوجوانان به مراكزي هم چون كانون پرورش فكري و آموزش و پرورش سپرده شود.

مديركل كانون، جلب مشاركت خانواده ها، تعامل با دستگاه ها، جذب و پايدارسازي اعضا و تقويت مهارت سواد خواندن را از جمله سياست هاي كانون در سال 94 برشمرده و از مديران و معلمان خواست تا دانش آموزان را به سمت مراكز فرهنگي هنري هدايت کرده و بخشي از فعاليت هاي آموزشي و تربيتي خود همانند زنگ انشا و هنر را در كانون ها برگزار نمايند.

سيفي افزود؛ به منظور جلب مشاركت خانواده ها و غني سازي اوقات فراغت آنان با همكاري نهاد كتابخانه هاي عمومي استان در تمامي مراكز فرهنگي هنري، كتابخانه ی خانواده راه اندازي خواهد شد، تا در كنار كودكان و نوجوان، اولياي آنها نيز به مطالعه كتاب بپردازند. وي همچنين از اجراي موفقيت آميز آموزش معلمان در سال گذشته خبر داد و بيان داشت؛ در سال جديد و با همكاري معاونت پژوهش و برنامه ريزي اداره كل آموزش و پرورش استان، اين گونه دوره ها هم چنان ادامه خواهد يافت.

در ابتداي اين مراسم زهرا ترك مربي مسئول كانون آزادشهر با قرائت دل نوشته اي در وصف مقام معلم و اين كه امسال كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان كل كشور 50 ساله، كانون استان 40 ساله و هم چنين كانون مركز آزادشهر 10 ساله مي شود، به ارائه گزارشي از فعاليت هاي مركز در سال گذشته پرداخت.

در ادامه

گفتني است در پايان اين مراسم حجت الاسلام احمدي يكي از حاميان موثر در چرخه ي بهبود اقتصاد در روستاي وامنان آزادشهر و موسس يكي از سه كتاب خانه ي رسمي به ثبت رسيده در استان، با اشاره به اين كه هر چه به سمت فقر حركت كنيم كفر بيشتر مي شود بر شناسايي استعداد هاي اقتصادي در كنار توانايي هاي فرهنگي تاكيد نموده و بيان داشت؛ انجام فعاليت هاي فرهنگي نيازمند توانايي اقتصادي است همان گونه پيامبر اكرم(ص) با استفاده از ثروت حضرت خديجه(س) به نشر تعاليم اسلامي پرداختند.

تقدير از معلمين نمونه، عضو نمونه، پخش كليپي از فعاليت هاي كانون و هم چنين خوانش دو متن ادبي در وصف مقام معلم توسط راضيه چين نان پور و عارفه قزاق اعضاي فعال مركز فرهنگي هنري آزادشهر از ديگر برنامه هاي آن روز بود.

 گراميداشت هفته ي معلم در مركز فرهنگي هنري آزادشهر

 

گراميداشت هفته ي معلم در مركز فرهنگي هنري آزادشهر

 

گراميداشت هفته ي معلم در مركز فرهنگي هنري آزادشهر

 

گراميداشت هفته ي معلم در مركز فرهنگي هنري آزادشهر

 

گراميداشت هفته ي معلم در مركز فرهنگي هنري آزادشهر

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .