عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رونق تولید و صادرات از مهمترین سیاستهای دولت در سال 94 است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت:

رونق تولید و صادرات از مهمترین سیاستهای دولت در سال 94 است

 معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رونق تولید و صادرات از مهمترین سیاستهای دولت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سال 94 است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان محسن صالحی نیا در جلسه بررسی مشکلات صنعتی شهرستان کلاله گفت: رونق تولید و صادرات از مهمترین سیاستهای دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 94 است و به همین دلیل تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات حوزه تولید و تجارت به کار خواهیم بست .

 معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: تامین سرمایه در گردش و نقدینگی برای حوزه تولید از مهمترین دغدغه های همه مسئولین است و متاسفانه در ارتباط با تامین منابع مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم با اجرای لوایح حمایت از تولید و خروج از رکود بخش زیادی از این مشکلات حل شود .

 وی با اعلام این که در سال 93، 65 درصد نیاز سرمایه در گردش صنعت کشور تامین شد ، افزود : اعتبار در نظر گرفته شده در این بخش در سال 92، 65 هزار میلیارد تومان بود و این رقم در سال 93 به 103 هزار میلیارد تومان رسید و پیش بینی نموده ایم که این مقدار در سال 94 به 120 یا 130 هزار میلیارد تومان برسد.

 معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد: محدودیت ها همیشه وجود دارد و باید با برنامه ریزی مناسب و ایحاد زیرساخت های مناسب از محدودیت ها گذشت.

 وی یکی دیگر از مشکلات سرمایه گذران و صنعتگران را ساخت کالاهای مشابه دانست و به سرمایه گذران این اطمینان را داد که در این زمینه از آنها حمایت خواهد شد.

 در این جلسه نماینده مردم شهرستانهای کلاله ، گالیکش ، مینودشت و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: علی رغم اینکه طبق آمار منتشر شده توسط منابع رسمی، شاخص بیکاری در این منطقه 14 درصد است، ولی شواهد نشانگر این است که درصد بیکاری در این منطقه بالای 40 درصد می باشد.

 عبدالکریم رجبی افزود: علاوه بر بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، اخراج برخی از کارگران از واحد های صنعتی به دلیل رکود اقتصادی، عامل دیگری در افزایش درصد بیکاری در این منطقه شده است.

 وی تاکید کرد: ما در شرق استان واحدهایی داریم که با 30 درصد ظرفیت فعالیت می کنند و در صورت رفع مشکلات و افزایش ظرفیت تولید این واحدها تاثیر بسیار خوبی بر وضعیت اشتغال شهرستان خواهند داشت .

 نماینده مردم شهرستانهای کلاله ، گالیکش ، مینودشت و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت : امیدواریم با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری که به تکیه بر تولید داخل تاکید نموده اند ، شاهد رونق تولید کشور باشیم .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1197
  • کد خبر : 8618