عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » روابط عمومی ها کلید اصلی شکل دهی به افکارعمومی هستند

بیانیه روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان:

روابط عمومی ها کلید اصلی شکل دهی به افکارعمومی هستند

 امروزه ارتباطات و روابط عمومی ها به عنوان کلید اصلی تاثیرپذیری و تاثیرگذاری برجوامع بشری و شکل دهی به  افکار عمومی مردم جهان شناخته می شوند .

امروزه ارتباطات نقشی حیاتی در دوام و بقای کشورها و سازمان‌ها داشته و کشور و سازمانی موفق‌تر است که با استفاده از ابزار وفنون نوین ارتباطی واطلاعاتی نقش خود را درجامعه پررنگ‌تر کند.

روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت 27 اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک این روز به همه فعالان عرصه ارتباطات و اطلاع‌رسانی و جامعه بزرگ و فرهیخته روابط عمومی بیان می‌دارد :

بیست وهفتم اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است تا نقش و جایگاه این هنر و فن را به عنوان هنرهشتم یادآورشویم ودست آوردهای تلاشگران خانواده بزرگ روابط عمومی را ارج نهیم.

امروزه بایستی روابط عمومی‌ها با عبور سریع، دقیق، ظریف و هوشمندانه از کارکردهای غیر ضرور و غیر کاربردی خود به‌عنوان پل ارتباطات چند سویه بین سازمان‌ها و رسانه‌ها و افکار عمومی نقش اساسی خود را ایفا و به‌عنوان مظهر همدلی، همراهی و تکریم ارباب رجوع و به عنوان پل ارتباطی ، اخبار و اطلاعات صحیح و حقایق را به مردم برسانند .

در این بیانیه آمده است :

روابط عمومی هم علم است، هم فن است و هم هنر و به‌عنوان هنر هشتم از آن یاد می‌‌شود و مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان"آینه تمام نمای سازمان ‌ها و نهادهای مختلف نام برده اند ، که با هدف بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای سطح ارتباطات با بخش های مختلف یک جامعه، ایجاد شده اند. "

به درستی که روابط عمومی نوین، به مثابه آینه تمام نمای انتظارت و مطالبات برحق مردم، از سازمان‌ها و نهادهایی است که برای خدمت به آن‌ها، تکوین و سازمان یافته اند. روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است مغتنم برای بازبینی هوشمندانه و منصفانه در راه های طی شده، فراز و نشیب های فراوان پیش رو  و نیز ترسیم چشم اندازی روشن از آینده که می تواند درخور شان و منزلت جوامع امروز بشری  طراحی و تدبیر شود.

روابط عمومی بخشی از خدمات مدیریت یک سازمان و یا جریان است که به ‌عنوان مغز متفکر، قلب تپنده ، چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای مدیریت سازمان شناخته شده است.

امروزه روابط عمومی به‌عنوان رسالتی بزرگ، مهم، ضروری، خطیر و حساس در سطح جوامع رو به رشد و پیشرفت بشری شناخته شده و به‌عنوان حلقه اتصال سازمان یا نهاد با رسانه‌ها و افکار عمومی می‌تواند تأثیر به سزایی در جهت پاسخگویی به مخاطبان ومردم ، تقویت ارتباط سالم و دو سویه میان مردم و مسئولان، مردم و سازمان و بالعکس را ایفا کرده و در نهایت در هدایت و تنویر افکار عمومی مردم و اعتمادسازی و اطمینان‌بخشی به جامعه نقش اساسی ایفا کند.

در پایان این بیانیه آمده است :

در این میان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که خود به‌عنوان تریبون بیان مواضع ملت بزرگ، قهرمان و شجاع ایران اسلامی همیشه به‌عنوان مدافع افکار عمومی مردم مسلمان ایران و به ‌عنوان سنگرساز و بسترساز در برابر تهاجمات و زیاده‌خواهی‌های نظام امپریالیسم و استکبار جهانی در برگزاری تظاهرات، راهپیمایی‌ها و برگزاری مراسم و مناسبت‌های ایام‌الله انقلاب اسلامی نقش ایفا کرده  ، می‌کوشد تا با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های بالقوه، بالفعل و اثربخش اصحاب رسانه‌ها و جراید توسط روابط عمومی پویا و فعال، نقش خود را در آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی، دعوت و فراخوان‌های عمومی در مواقع مورد نیاز همچون تظاهرات 23 تیر 1378 و  9  دی 1388 و سایر مراسم و ایام‌الله انقلاب اسلامی به شایستگی ایفا کند و از قدرت افکار عمومی تولید شده در داخل و خارج از کشور با آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی، تنویر افکار و اذهان عمومی ، در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام  معظم رهبری(مدظله‌العالی) و تحقق بیداری اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی و ساخت تمدن بزرگ اسلامی گام بردارد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .