عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید نماینده ولی‌فقیه در استان از ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان


بازدید نماینده ولی‌فقیه در استان از ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان

بازدید نماینده ولی‌فقیه در استان از ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان

  صبح امروز آیت‌ا... نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان به همراه دکتر مختار مهاجر از ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان بازدید کرد.

در این بازدید، کارشناسان و محققین ایستگاه روند پروژه‌ها و اصلاح بذور را به تفضیل توضیح دادند.

آیت‌ا... نورمفیدی در پایان بازدید اظهار داشت: این دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خود را با ترویج بیشتر بین مردم و کشاورزان ببرید تا آنها نیز از نتایج این تحقیقات بهره‌مند شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان در ادامه گفت: از هر راهی و هر طریقی برای آگاه‌سازی کشاورزان استفاده کنید تا تولیدی کیفی‌تر، اقتصادی‌تر و بهینه‌تر اتفاق بیفتد. حتی اگر شده با صدا و سیما هماهنگی شود و هفته‌ایی یک شب برای کشاورزان با زبانی قابل فهم و کاربردی، مسائل ترویجی بیان شده و آگاهی‌رسانی صورت پذیرد.

در ادامه دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در این ایستگاه هزار ژن و رقم مورد بررسی و تحقیق قرار داده شده است، و به 8 رقم برای عرضه به کشاورزان رسیده‌ایم و تا حالا 3 نوع رقم اصلاح شده در تولید انبوه به کشاورزان واگذار شده است. الان در 27 هزار هکتار اراضی تحت کشت استان بین 5 تا 5/ 7 تن در هر هکتار، محصول گندم گرفته می‌شود.

دکتر مختار مهاجر افزود: برای اهتمام بیشتر به مباحث ترویجی و آگاهی‌رسانی به کشاورزان، 56 سایت تبلیغی و ترویجی در استان ایجاد کرده‌ایم تا کشاورزان از آخرین نتایج علمی کارشناسان ما بهره بگیرند. تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت را برای افزایش بهره‌وری به تولیدکنندگان تشریح و در دسترس آن‌ها قرار داده می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی گلستان در پایان گفت: در گذشته متاسفانه سهمیه سموم برای دفع آفات استان را به 60 هزار تن در سال کاهش داده بودند که الحمدلله الان با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی، این سهمیه به 220 هزار تن در سال افزایش پیدا کرده است.

 

 

بازدید نماینده ولی‌فقیه در استان از ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان

 

بازدید نماینده ولی‌فقیه در استان از ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .