عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان در تدوين استانداردهاي شغل و شايستگي در سطح كشور پيشرو است

مديركل دفتر طرح و برنامه هاي درسي سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور:

گلستان در تدوين استانداردهاي شغل و شايستگي در سطح كشور پيشرو است

 سيد علي موسوي، مديركل دفتر طرح و برنامه هاي درسي سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور در جلسه بررسي آخرين وضعيت استانداردها و منابع آموزشي تدوين شده استان گلستان، از پيشرو بودن اين استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني وحرفه اي استان گلستان،موسوي با اشاره به ضرورت توسعه متوازن استانداردهاي شغل و شايستگيرشته هاي مختلف در سطح كشور، گفت: به جهت ظرفيت هاي عظيم انساني در سطح كشور و شناسائي ظرفيت هاي هر استان و نيز بمنظور بهره گيري از اين پتانسيل ها، هريك از استانها را بعنوان قطب شناسائي مشاغل و تدوين استانداردهاي شغل و شايستگي تعيين نموديم كه نتايج آن باعث جهش كمي در بانك استاندارد سازماني و شناسائي نخبگان مشاغل موجود گرديد.

وي افزود: استان گلستان در تدوين استانداردهاي شغل و شايستگي پيشرو بوده، هرچند اين استان در قطب شناسايي مشاغل حوزه منابع طبيعي و محيط زيست قرار گرفته ليكن ساير حوزه ها نيز گام هاي ارزنده اي برداشته و با بهره گيري از مربيان بخش دولتي و خصوصي و ساير كارشناسان استانداردهاي متنوع و جديدي تدوين نموده است.

در ادامه ابوالفضل تيرانداز، مديركل آموزش فني وحرفه اي گلستان با اشاره به تعاملات صورت گرفته با ساير دستگاههاي اجرائي درحوزه شناسائي مشاغل، تهيه و تدوين استانداردهاي شغل و شايستگي، گفت: در حوزه صنايع دستي هم اكنون ارتباط و تعامل مناسبي با ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري، منابع طبيعي، محيط زيست، صنعت معدن تجارت و جهاد كشاورزي استان در زمينه شناسائي مشاغل و تهيه و تدوين استاندارد شغل و طراحي سوالات تئوري و عملي آزمون داريم.

  وي دربخشي ديگر به اهميت تنوع بخشي به استاندارد هاي آموزشي پرداخت و بيان داشت: فرصت هاي شغلی ناشي از شناسائي مشاغل مي باشد كه با شناخت آن و تدوين استاندارد هاي مربوطه زمينه آموزش و افزايش شغل را در سطح ملي فراهم ميكنيم خوشبختانه استقبال كم نظير مربيان، كارشناسان و نخبگان مهارتي ما را برآن داشته در اين مسير پرانرژي ظاهر شويم كه نتايج آن در برنامه هاي ميان مدت و بلند مدت كشور مشهود ميشود.

در پايان مقرر گرديد كارشناسان حوزه دفتر طرح و برنامه هاي درسي سازمان، بمنظور امكان سنجي تهيه استاندارد هاي شغل و شايستگي فرش تركمن در استان گلستان حضور يابند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .