عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حقوق کارگزاران در نظام ولایی منوط به اطاعت از ولایت، مشروع است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان:

حقوق کارگزاران در نظام ولایی منوط به اطاعت از ولایت، مشروع است

حقوق کارگزاران در نظام ولایی منوط به اطاعت از ولایت، مشروع است

 به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان؛ حجه الاسلام والمسلمین دکتر احمدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان در جلسه شورای اداری شهرستان بندرترکمن گفت: حقوق کارگزاران در نظام ولایی منوط به اطاعت از ولایت، مشروع است . 

 وی با برشمردن اقسام نگرش تئوری قدرت در مدیریت، به ذکر تفاوت و تمایزهای آن پرداخته و گفت: اقسام قدرت در اندیشه ماکیاولی به آنارشیسم ، لیبرال و دموکرات و قدرت مبتنی بر وحی تقسیم می شود .

وی در ادامه سه دسته اول را با ذکر دلایل مردود شمرد و تنها قدرت مبتنی بر وحی را منطبق با عقل و فطرت دانست .

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان ، قدرت ماکیاولی را ضد اخلاق و ارزشهای انسانی دانست و آنرا خلاف فطرت و عقل سلیم معرفی کرد .

 حجه الاسلام دکتر احمدی نگره آنارشیستی به قدرت را بعنوان یک تئوری فاقد اعتبار عقلی یاد کرد و اظهار داشت ؛ برآیند این نگرش به هرج و مرج اجتماعی خواهد رسید ، زیرا این عقیده ، قدرت ستیز و دولت ستیز است . حال آنکه در بین آحاد بشری ، لزوم دولت در جامعه امری تثبیت شده و پسندیده می باشد .

 وی در ادامه خاطر نشان کرد ؛ نگرش سوم که لیبرالیستی است ، هم فاقد وجاهت عقلایی است لیبرال دمکرات ، آزادی و عقلانیت در قدرت را شعار میدهد و دین و ارزش های مورد اقبال فطرت که ریشه در ماوراء عقل دارد را در حکومت و قدرت غیر لازم می داند . و چه بسا دین و مذهب را مانع ترقی و رفاه می داند .

 وی نگره چهارم یعنی قدرت مبتنی بر وحی را راه نجات انسان و بسامان سازی اوضاع عمومی و اجتماعی دانست که صدر این نگره انبیاء الهی ، اولیاء و نایبان اولیاء می باشند . و در عصر ما ولایت فقیه عهده دار این قدرت است که امام خمینی (ره) سر سلسله این نگرش در عصر ماست . و ما مدیریت در تراز اندیشه را می توانیم الگوی مدیریت در جهان بنامیم .

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ستان گلستان افزود: امام خمینی (ره) سه مؤلفه در مدیریت فرهمند خود داشتند: خداباوری، شریعت مداری و سیروسلوک؛ این سه مؤلفه اضلاع یک مثلث اند که مدیران بایستی در نظام ولایی به آن تمسک بجویند .

 مدیریت مبتنی بر خداباوری ، شریعت مداری و سیروسلوک و تهذیب اخلاق در نظام جمهوری اسلامی ایران راهگشاست و چیدمان مدیریتی بایستی با این نگره حاکم شود و لذا افرادی که ضعف اعتقادی دارند ، یا به حدود الهی توجه نداشته اند و اخلاق اسلامی را در خود نهادینه سازی نکرده اند نبایستی در مناصب نظام قرار گیرند ، زیرا اگر چنین نشود ، به نظام و جامعه اسلامی ضربه خواهند زد ، که کمترین آن اعتماد سوزی به مبانی دین مبین و ارزشهای انقلاب اسلامی خواهد بود .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .