عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 800 کیلومتر عملیات نشت یابی شبکه های توزیع آب انجام شده است

معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان گلستان:

800 کیلومتر عملیات نشت یابی شبکه های توزیع آب انجام شده است

800 کیلومتر عملیات نشت یابی شبکه های توزیع آب انجام شده است

 معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گلستان درخصوص وضعیت شبکه های توزیع آب استان گفت : بسیاری از شبکه های توزیع آب در سطح شهرهای ما قدیمی و فرسوده هستند و علیرغم اینکه چندین سال است که باز سازی آنها آغاز شده و لیکن بدلیل عدم تناسب حجم کار با میزان اعتبار تخصیصی از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست.

مهندس مهیار خسروی در گفتگو با پایگاه خبری شرکت از دیگر برنامه های مقابله با اثرات خشکسالی انجام عملیات نشت یابی در 800 کیلومتر از شبکه های توزیع را عنوان نمود که نتایج بسیار مثبتی را در پی داشته است.

وی وضعیت بارندگی استان را در چند سال اخیر نامناسب ارزیابی کرد و گفت: بزرگترین کاهش بارندگی بوقوع پیوسته از بدو تاسیس ایستگاههای هیدرومتری تاکنون در استان گلستان مربوط به سال آبی جاری است.

معاون بهره برداری شرکت با بیان این نکته که علیرغم اینکه سال آبی قبل یعنی (ازمهر92 لغایت شهریور 93 )سال خشکی محسوب میگردید و لیکن وضعیت بارشها درسال آبی جاری در مقایسه با سال قبل نیز 4 درصد کاهش یافته است .

وی میزان بارش میانگین استان را در سال آبی جاری تا کنون 311 میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارندگی در مقایسه با آمار بلند مدت 23درصد کاهش را نشان می دهد.

مهندس خسروی با یادآوری این مطلب که ماه های فروردین و اردیبهشت که معمولاً ماه های پر باران محسوب میشوند ، افزود: طی این دوماه نسبت به میانگین بلند مدت کاهش چشمگیری داشته ایم؛ و حتی در طی ماه اردیبهشت امسال نسبت به آمار بلند مدت شاهد کاهش 70 درصدی بوده ایم.

وی همچنین میزان آورد رودخانه ها ی استان شدیداً کاهش یافته بطوریکه در حوزه قره سو نسبت به میانگین آورد بلند مدت کاهش 92 درصدی و در حوزه آبریز گرگانرود با کاهش 70 درصدی مواجه می باشیم.

وی ادامه داد برای کاهش اثرات و پیامدهای سوء خشکسالی یادآور شده هم در بخش تولید و توزیع و هم در بخش مصرف باید اقداماتی جدی مد نظر قرار گیرد بعنوان مثال شرکت آبفای گلستان در بخش تولید ، بازسازی و بهسازی چاههای آب خطوط انتقال و نیز تقویت شبکه های توزیع را در سراسر شهرهای استان اجرا نموده که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار می باشد و همه این اقدامات در راستای تقلیل پیامدهای نامطلوب و به حداقل رسانیدن بحران کم آبی و کاهش فشار به مشترکین محترم می باشد.

مهندس خسروی در بخش مصرف اعلام نمود مشترکین و مصرف کنندگان عزیز نیز رسالت مهمی را بر عهده دارند و هر فرد گلستانی موظف است تا مصارف خود را بگونه ای هوشمندانه مدیریت کرده تا انشاءالله ایام تابستان 94 را بدون هیچگونه مشکلی پشت سر بگذاریم.

وی از نحوه مصارف برخی از مشترکین که آب شرب تصفیه شده را جهت شستشوی اتومبیل ، حیاط منزل ویا شستشوی معابر بکار میگیرند بشدت انتقاد نمود و اعلام داشت طبق استاندارد جهانی الگوی مصرف برای هر نفر 150 لیتر در شبانه روز است و لیکن مصرف بی رویه و نامطلوب برخی مشترکین سبب گردیده تا میانگین مصرف هر گلستانی در محدوده 220 تا 230 لیتر در شبانه روز قرار گیرد. وی با بیان این مطلب که سهم سرانه آب در جهان حدود 7000 مترمکعب بوده این رقم برای کشور حدود 1700 مترمکعب و برای استان گلستان 1300 مترمکعب می باشد اعلام داشت که ایموضوع دلیل بر لزوم رعایت هر چه بیشتر الگوی مصرف و مصارف صحیح آب از سوی شهروندان محترم می باشد.

معاون بهره برداری اظهار داشت علیرغم تصور همگان سهم سرانه هر گلستانی از منابع آب تجدید پذیر کمتر از میانگین کشوری بوده که گویای آن است که وضعیت آب در استان ما نسبت به کل کشور مناسب نمی باشد.

خسروی یادآور شد تهیه برنامه های آموزشی متعدد و متنوع در راستای نحوه صحیح مصارف آب در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد و بزودی از طریق رسانه های ارتباط جمعی جهت آموزش همگانی پخش خواهد گردید.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 955
  • کد خبر : 9254