عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هیات تجاری قزاقستان از صنایع کشاورزی گلستان بازدید کردند

دامغانی:

هیات تجاری قزاقستان از صنایع کشاورزی گلستان بازدید کردند

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان گفت: هیات تجاری متشکل از تجار و بازرگانان منگستائو قزاقستان برای تبادل ارتباطات با بازرگانان گلستانی طی سفری دو روزه وارد گلستان شدند و از صنایع کشاورزی استان بازدید کردند.

حمید دامغانی، بعد از ظهر پنجشنبه در اتاق بازرگانی گرگان، با بیان این که این هیات در زمینه های نفت، کشاورزی، صنایع دریایی و صنایع به تبادل نظر پرداختند و از گلخانه ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی و میگو استان بازدید کردند، گفت: همت اتاق بازرگانی این است که کارها به صورت کارشناسی و صحبت های رو در روی بازرگانان با هم باشد و با توجه به اشتراکات قومی و همسایگی دو کشور قزاقستان و ایران، انتظار است که سطح مبادلات دو کشور بالاتر باشد.

 وی افزود: هیات تجاری قزاقستان بداند که تجار و مسئولین ایرانی آمادگی کامل برای گسترش مبادلات را دارند و امیدواریم از این فرصت کوتاه دو روزه بهترین بهره را ببرند.

 معاون سازمان صنعت و تجارت استان منگستائو، در این مراسم گفت: استان منگستائو قزاقستان نیم میلیون جمعیت دارد و در حدود 30 هزار تاجرو بازرگان در این استان فعالیت می کنند.

 ونرا افزود: حدود 16 تاجر و بازرگان دراین سفر تجاری ما را همراهی می کنند که عمدتا از کارآفرینان و تجار منگستائو هستند و امیدوار هستیم با امکانات و پتانسل هایی که در دو کشور وجود دارد زمینه تبادلات تجاری بیشتر فراهم شود.

 رییس هیات تجاری منگستائو درادامه با بیان این که ایران کشوری قدیمی و تاریخی است که دارای قدرت بالایی است ، اظهار کرد: همکاران تجاری ما از تجربه بالایی برخوردار نیستند اما هر کدام نماینده یک شرکت تجاری معتبر قزاقستان هستند و هر چند ممکن است در این دوروز تفاهم نامه ای امضا نشود، ولی می تواند زمینه همکاری های بیشتر بین دو استان بیشتر فراهم شود.

 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز در این جلسه گفت: استان گلستان به عنوان استان کشاورزی شناخته می شود و بیش از 92 محصول در استان تولید می شود که در برخی محصولات استان رتبه های اول تا سوم کشور را دارد.

 حسین کاویانی تصریح کرد: استان گلستان در سال گذشته 3 میلیون و 500 هزار تن محصولات کشاورزی جو، گندم و کلزا تولید کرد که ارزشی بالغ بر 3 هزار و 500 میلیارد تومان داتشت و صنایع وابسته به این محصولات می تواند بستر مناسبی برای تجارت و روابط بازرگانی بین دو استان باشد.

 در این نشست دو طرف تجاری در دو کارگروه صنایع ،بازرگانی خدمات فنی و مهندسی و راه و ساختمان و کارگروه کشاورزی و شیلات زمینه های مبادلات دو جانبه را بررسی کردند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1510
  • کد خبر : 928