عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری همایش روز جهانی ام اس در گلستان باشعار 'با هم قوی تر از ام اس'


برگزاری همایش روز جهانی ام اس در گلستان باشعار 'با هم قوی تر از ام اس'

برگزاری همایش روز جهانی ام اس در گلستان باشعار 'با هم قوی تر از ام اس'

 در راستای آشنایی افکار عمومی جامعه با بیماری ام اس و شناخت جوانب اجتماعی و معضلاتی که بیماران مبتلا در طول زندگی خویش با آن مواجه می شوند، همایش «روز جهانی ام اس» به همت انجمن ام اس گلستان و اداره کل بهزیستی استان گلستان روز پنجشنبه در تالار فخرادین اسعد گرگانی برگزار شد.

 در این همایش، حجت الاسلام سیدعلی طاهری- نماینده مجلس شورای اسلامی، رئیس انجمن ام اس استان، معاونین پشتیبانی و توانبخشی بهزیستی و استان،جمع کثیری از مسئولین استانی و شهرستانی از جمله مدیران کل دستگاههای اجرائی ،رئیس و اعضای شورای شهر ،مسولین و کارشناسان بهزیستی و همچنین تعداد زیادی از بیماران ام اس و خانواده هایشان حضور داشتند.

معاون پشتیبانی بهزیستی استان ضمن ارائه مطالبی در خصوص بیماری ام اس افزود: در گرگان 6 انجمن فعال مددجویی تحت نظارت این اداره کل وجود دارد که شامل انجمن جسمی حرکتی ،نابینایان ،ناشنوایان ،ضایع نخاعی ،سالمندان و ام اس می باشد، این انجمن ها با هدف پرورش روحیه خود باوری در معلولین، بالابردن سطح معلومات عموم مردم نسبت به این بیماری، بالا بردن سطح سلامت اجتماعی و امنیت روحی افراد است و هر قدر که بتوانیم میزان حمایت های اجتماعی را بالا ببریم در مقابله با این بیماری ها موفق تر عمل کرده ایم..
آقای نوروزی عنوان نمود : ام اس بیماری نقص دستگاه عصبی مرکزی بوده که در موارد حاد  و پیشرونده آن باعث دور بینی ،عدم تعادل در حرکت و راه رفتن و در نهایت زمین گیر شدن فرد خواهد شد که این بیماری در زنان 5/2 برابر مردان بوده  و استرس و اظطراب،شرایط دشوار زندگی ،آلودگی هوا و.... از دلایل اصلی آن به شمار میرود.ایشان خاطرنشان کرد: استانهای تهران ،خوزستان ، کرمان ،واصفهان از جمله مناطق ام اس خیز ایران بوده و به لحاظ آماری به ازاء هر 100000 نفر 50 نفر به این بیماری مبتلا هستند.

درادامه رییس هیات مدیره انجمن ام اس استان گلستان طی سخنانی با تاکید بر ارتقاء افزود: تشکیل انجمن هایی مانند انجمن ام اس که در حمایت از بیماران تلاش می کند بسیار سخت و دشوار و نیازمند انگیزه قوی و انرژی خاص است.وی اظهار کرد: در این چند سال کمک های مردمی در این زمینه چندان نبوده و اعضای انجمن از جمله فعالیت هایشان رایزنی با نهادها و ارگان ها برای جلب مشارکت بوده است.
وی افزود: ما برای تهیه دارو و یا کاهش هزینه های دارویی و انجام فعالیت های حمایتی نیازمند کمک های بیشتر مردمی هستیم.

حجت الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مناسبت هفتم خرداد روز جهانی ام اس مقارن است با روز افتتاح مجلس و ما این تقارن را به فال نیک می گیریم.

وی افزود: ما در حد توان خود در جهت کمک به این مجموعه تلاش خواهیم کرد و از انجمن هم می خواهیم که در ارتباط خود با خانه ملت پررنگ تر از گذشته عمل کند.

وی اضافه کرد: یکی از عوامل روحیه بخش به بیماران مبتلا تقویت مسائل معنوی و خواندن قرآن و ذکر و دعاست که این شفای روحی و معنوی گاهی اوقات نتایج جسمی و مادی دارد و تجربه نیز این را نشان داده است.

انجمن ام اس استان گلستان بهمن 89 با مجوز رسمی سازمان بهزیستی استان شروع به فعالیت کرده است.

از جمله اهداف این انجمن، حمایت دارویی، درمانی و توانبخشی از بیماران، حمایت های روانی، عاطفی، اجتماعی، فرهنگی و مشاوره، فعالیت های آموزشی، اطلاع رسانی و ارتقاء توانمندی های بیماران، انعکاس نیازهای بیماران استان به مسئولان و مجامع ذیربط، خیرین و سایر تشکل های مردم نهاد برای رفع مشکلات و جلب کمک ها و مشارکت های عمومی است.

شعار امسال روز جهانی ام اس (28 مه 2015 ) 'با هم قوی تر از ام اس' نام گذاری شده است.

برگزاری همایش روز جهانی ام اس در گلستان باشعار 'با هم قوی تر از ام اس'

 

برگزاری همایش روز جهانی ام اس در گلستان باشعار 'با هم قوی تر از ام اس'

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 1380
  • کد خبر : 9311