عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صنعت نه تنها آلوده کننده نیست بلکه اصلاح کننده تمام بخش ها است

وزیر صنعت، معدن و تجارت :

صنعت نه تنها آلوده کننده نیست بلکه اصلاح کننده تمام بخش ها است

 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر صنعت را بدرستی بشناسیم، می بینیم که نه تنها آلوده کننده نیست بلکه اصلاح کننده تمام بخش ها می باشد.

 نعمت زاده در دیدار با مدیران و شورای هم خانواده صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان که با حضور استاندار گلستان، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان و سایر اعضای این شورا در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان برگزار گردید، گفت: عقب ماندگی صنعتی استان های شمالی کشور به این دلیل است که مسئولین کشور سالها به غلط فکر می کردند که صنعت به محیط زیست و کشاورزی لطمه می زند ، در حالی که کشاورزی و محیط زیست و صنعت می توانند همانطور که در دنیا اینگونه است، مکمل و در کنار هم باشند.

 مهندس محمدرضا نعمت زاده با بیان اینکه وظیفه همه ما کمک به رونق و توسعه این بخش است، ادامه داد: برای افزایش بهره وری و درآمد سرانه و اشتغال باید کشاورزی را هم صنعتی کرد و بر روی صنعت و خدمات وابسته به صنعت تکیه کرد.

 وی گفت: توسعه کشاورزی اگر چه در جایگاه خود محترم است اما هر چه سهم کشاورزی در تولید ناخالص ملی بیشتر باشد نشانه فقر است و باید بدنبال افزایش سهم خدمات، معدن، نرم افزار و غیره بود.

 ایشان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت : مقام معظم رهبری با تاکید بر اهتمام ویژه به موضوع اقتصاد مقاومتی ، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور و همچنین موضوع هسته ای را ، تکیه بر ظرفیت های درونی و باور به اقتصاد مقاومتی دانستند ، و راه علاج مشکلات کشور را تقویت تولید داخلی و رعایت انضباط مالی عنوان نمودند ، لذا با توجه به سهم بالای بخش صنعت ، معدن و تجارت در تولید ناخالص داخلی ، قطعا این بخش میتواند کلید حل کلیه مشکلات کشور باشد .

 به گفته وزیر صنعت ، معدن و تجارت، دولت از سال گذشته تصمیم بر اعطای تسهیلات سرمایه در گردش برای بهره برداری سرمایه گذاری های موجود کرده تا با گشایش اعتباری طرح ها، برخی محرومیت ها را در زنجیره تولید رفع کند.

استاندار گلستان نیز در این نشست از وزیر صنعت ، معدن و تجارت خواست که نگاه ویژه برای رونق سرمایه گذاری در این استان داشته باشد.

 دکتر حسن صادقلو گفت : مصارف بانکی در استان گلستان همواره بیشتر از منابع بوده و بانکهای استان را مشمول جرایم بانک مرکزی کرده است ، لذا برای توسعه سرمایه گذاری در استان نیازمند توجه ویژه دولت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت هستیم .

 وی با اشاره به 93 هزار سهامدار پتروشیمی گلستان گفت : لازم است با نگاه ویژه به بحث راه اندازی پتروشیمی گلستان موانع آن مرتفع شود .

 استاندار گلستان ذغالسنگ را از جمله پتانسیلهای استان برشمرد و افزود : متاسفانه علی رغم این که بسیاری از مشکلات زیست محیطی و کارگری معادن ذغالسنگ مسئولین استانی را درگیر خود می نماید لیکن گردش مالی این معادن در استانهای دیگر انجام می شود که از مقام عالی وزارت صنعت ، معدن و تجارت درخواست داریم تا با برنامه ریزی مناسب این گردش مالی به استان گلستان انتقال یابد .

 صادقلو با بیان این که استان گلستان تا کنون به دلایل مختلف از داشتن صنایع بزرگ و مادر محروم بوده است ، از وزیر صنعت ، معدن و تجارت خواست تا با جدیت مباحث مربوط به راه اندازی کارخانه فولاد 2 میلیون تنی اترک گلستان ، شهرک متالوژی ، منطقه آزاد صنعتی ، کشاورزی و تجاری اینچه برون ، پتروشیمی گلستان و انتقال گردش مالی معادن ذغالسنگ به استان را بعنوان خواسته های اساسی استان پیگیری نمایند .

 کمک به تکمیل مجتمع پتروشیمی گلستان، تعاملات مالی معادن زغال سنگ، عملیاتی کردن احداث کارخانه دو میلیون تنی فولاد در استان از موارد دیگری بود که دکتر صادقلو استاندار از وزیر صنعت برای توسعه صنعتی این خطه شمالی کشور درخواست کرد.

 در این دیدار همچنین رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گزارشی از عملکرد سال گذشته بخش صنعت ، معدن و تجارت استان ارائه نمود .

 حسینقلی قوانلو با اشاره به رشد 38 درصدی صادرات از گمرکات استان طی 2 ماهه ابتدایی سالجاری اظهار امیدواری نمود : هدف 600 میلیون دلاری صادرات غیرنفتی استان در سال 94 محقق گردد .

 وی افزود : با توجه به راه اندازی ارتباط ریلی ایران با کشورهای آسیای میانه هدف 600 میلیون دلار صادرات غیر نفتی را برای استان پیش بینی نموده ایم که اعتقاد داریم پتانسیل استان حتی بیشتر از این ارقام می باشد .

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 882
  • کد خبر : 9337