عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تمهیدات لازم برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان انجام شده است


تمهیدات لازم برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان انجام شده است

 

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان از انجام تمهیدات لازم برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ، مهندس قوانلو در دهمین جلسه کارگروه امور گندم ،آرد و نان استان گفت: گندم یکی از تولیدات مهم و شاخص استان گلستان است و باتوجه به اهمیت آن تمهیدات لازم جهت سرعت در جمع آوری و ذخیره سازی آن انجام شده است .

 وی افزود: از زمان برداشت گندم استان تا کنون با برنامه ریزی منسجم شاهد کاهش صف ها و افزایش سرعت تحویلگیری نسبت به سالهای قبل هستیم.

 قوانلو از مسئولین ، دست اندرکاران و مراکز خرید گندم درخواست کرد با توجه به اینکه محصول گندم سال جاری به لحاظ کمی و تناژ بیشتر از سال پیش است، با کشاورزان و تحویل دهندگان، همکاری لازم را داشته باشند.

 رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان یادآور شد : به منظور افزایش سرعت انتقال اطلاعات و تسریع در به روز نمودن سامانه ، نصب دوربین های مداربسته در کلیه مراکز خرید طرف قرارداد با شرکت غله گلستان الزامی شده است که این امر در جلسات مختلف مورد تاکید مسئولین اجرایی ارشد و نهادهای نظارتی استان قرار گرفته است .

رمضانعلی ریاحی مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان در این جلسه گفت: تعداد مراکز خرید گندم استان در سال زراعی جاری بالغ بر 80 مرکز است و سرعت بالای عملیات تحویل گندم کشاورزان درمراکز خرید باعث شده است دیگردر ورودی این مراکز شاهد ایجاد صفوف طولانی کامیون و کامیونت ها نباشیم و این عامل ، خود نیز باعث کاهش هزینه های حمل در فصل خرید امسال شده است .

 وی افزود : با توجه به سطح زیرکشت حدود 400 هزار هکتاری در اقصی نقاط استان پیش بینی می شود به طور تقریبی یک میلیون تن گندم از نوع دیم و آبی از سطح مزارع استان برداشت شود .

 ریاحی ادامه داد: با توجه به پیش بینی میزان تولید و ضرورت انتقال گندم های دولتی موجود نزد بخش خصوصی برنامه های حمل و انتقال به سیلوها و انبارهای مکانیزه بخش دولتی با جدیت و سرعت در حال پیگیری است .

 ریاحی در زمینه پراکندگی مراکز خرید در استان خاطرنشان کرد : چگونگی جانمایی مراکز خرید در سطح استان متناسب با سطح زیرکشت و برآورد خرید در آن منطقه است به نحوی که در مناطقی همچون گنبد کاووس و مناطق شرق استان که بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده اند مراکز خرید بیشتری انتخاب و معرفی می گردند . مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان در پایان یادآور شد : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته از تمامی مراکز خرید چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی در زمینه مسائل بهداشتی و فنی بازدیدهای دوره ای صورت می گیرد .

 در ادامه مدیر کل استاندارد استان گزارش مبسوطی از اقدامات و آخرین وضعیت کیفی آرد تولیدی کارخانجات استان در سال 1393 به همراه برنامه ها ی سال جاری را ارائه نمود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 878
  • کد خبر : 9431