عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اصناف و بازاریان در تحقق رونق پایدار نقش عمده ای دارند

قوانلو:

اصناف و بازاریان در تحقق رونق پایدار نقش عمده ای دارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: یکی از سه هدف مهم دولت در سالجاری که ریاست محترم جمهور در بیانات نوروزی خود اعلام نمودند، رونق پایدار است که اصناف و بازاریان می توانند نقش عمده ای در تحقق آن داشته باشند .

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان، حسینقلی قوانلو در جلسه هم اندیشی با مدیر کل امور مالیاتی استان و رؤسای اتاق اصناف شهرستانهای این استان افزود : علی رغم همه تلاش های صورت گرفته هنوز رکود بازار برطرف نشده است و اصناف و بازاریان باید تلاش کنند تا با کمک دولت بر مشکلات فائق آمده و ان شاء ا... شاهد رونق بازار باشیم .

 وی گفت : سیاست امسال دولت افزایش نقدینگی در بازار است و امیدواریم با انجام توافق کشور با کشورهای 1+5 و رفع تحریم های ظالمانه و آزاد شدن و بازگردانده شدن سرمایه 100 میلیارد دلاری بلوکه شده ایران در خارج از کشور ، بازار از رکود خارج گردد .

 قوانلو با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالجاری گفت : یکی از مهمترین وظایف اصناف و بازاریان افزایش رضایت مردم از بازار و ایجاد آرامش در بازار است ، که خوشبختانه با تلاش همه مسئولین و اصناف و بازاریان بازار استان آرامش مطلوبی دارد .

 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان افزود : هیچ یک از اعضای اتاق اصناف و یا اتحادیه های صنفی حق تبلیغ له و یا علیه کاندیدای خاصی را تحت پوشش اصناف و بازار ندارد و در صورت مشاهده چنین مواردی قطعا با متخلفین برخورد خواهیم نمود .

 در این جلسه مدیر کل امور مالیاتی استان نیز ضمن پاسخگویی به سوالات روسای اتاق اصناف شهرستانهای استان در حوزه مربوط به خود ، گفت : ما باید درآمدهای پاک مالیاتی را جایگزین درآمدهای نفتی کنیم و کشور را از وابستگی به نفت که منابع آن هم محدود است و هم بخشی از آن به آیندگان تعلق دارد رها سازیم .

 هزارجریبی افزود : درآمدهای مالیاتی صرف عمران و آبادانی کشور می گردد ، و هر اندازه که بخشهای مختلف در استان مالیات بپردازند به همان اندازه بودجه صرف عمران استان می گردد .

 وی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت : ارزش افزوده مالیات بر مصرف است و مصرف کننده مکلف به پرداخت آن است ، ضمن این که این مالیاتها نیز صرف توسعه استان می گردد .

 معاون امور بازرگانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان نیز گفت : یکی از مهمترین برنامه های ما در سال 94 ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب است و اتاق اصناف شهرستانها باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهند .

 درویش علی حسن زاده گفت : کلیه اتحادیه های صنفی مکلف هستند هر روز اطلاعات مربوط به اتحادیه خود را در سایت اصناف ایرانیان به روز نمایند و اتاق اصناف شهرستانها نیز باید نظارت جامعی بر این اقدام اتحادیه ها داشته باشند .

 وی صندوق مکانیزه فروش و نصب دستگاه پوز توسط واحدهای صنفی را نیز از جمله مواردی عنوان نمود که اتاق اصناف شهرستانها باید با جدیت پیگیر آنها باشند .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 958
  • کد خبر : 9643