عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امضای تفاهم نامه همکاری کانون پرورش فکری و نهاد کتابخانه های عمومی استان


امضای تفاهم نامه همکاری کانون پرورش فکری و نهاد کتابخانه های عمومی استان

امضای تفاهم نامه همکاری کانون پرورش فکری و نهاد کتابخانه های عمومی استان

 در راستای شعار سال مقام معظم رهبری و ایجاد مشارکت و تعامل بین دستگاه ها و نهاد ها، تفاهم نامه ی همکاری در حوزه فرهنگی بين مدیران کل كانون پرورش فكري کودکان و نوجوانان و نهاد كتابخانه هاي عمومي استان در 6 ماده امضا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، دراين تفاهم نامه براجراي مشترك و همكاري دو سويه در برگزاري جلسات آموزشي، نقد كتاب و هم چنین راه اندازی و اجرای طرح كيف كتاب رسان به مناطق محروم اشاره شده است.

هم چنین در جلسه شوراي اداري نهاد كتابخانه هاي عمومي استان، سيفي مديركل كانون کانون پرورش فکری ضمن قدرداني از حمايت هاي مادي و معنوي اين نهاد در راه اندازي كتابخانه هاي سيار روستايي، خدمت رساني به كودكان و نوجوانان مناطق محروم را يكي از اولويت هاي كاري كانون برشمرده و با توجه به شعار كانون مبني بر اينكه همه كودكان گلستاني حق دارند از امكانات كانون برخوردار شوند بر اجراي طرح كيف كتاب، ايستگاه هاي مطالعاتي و كتاب خانه و خانواده تاكيد كرد.

وی با اشاره به این که مشاركت دستگاه ها و استفاده مناسب از داشته ها، بهترين ابزار مديريتي براي ارائه خدمات مطلوب فرهنگي است افزود: عدم امكان جذب نيرو و فقدان اعتبارات و در نهايت عدم امكان ساخت مراكز ثابت فرهنگي هنري نبايد باعث شود كه ما از خدمات رساني فرهنگي به كودكان روستايي غافل شويم.

مديركل كانون در بخش دیگری از سخنان خود تصريح كرد؛ با اجراي طرح كيف كتاب و با بهره گيري از نيروهاي جوان روستا و با هم كاري دهياران و اعضاي شوراي روستا كتاب هاي متناسب با كودكان و نوجوانان و نيز ويژه والدين آنها توسط كانون پرورش فكري و نهاد كتاب خانه هاي عمومي استان تهيه و در اختيار جامعه هدف قرار خواهد گرفت.

در اين جلسه قوانلو مديركل كتابخانه هاي عمومي استان، از اجراي برنامه هاي مشترك همانند نقد كتاب به صورت فصلي و با دعوت از نويسندگان و شعراي برجسته كشور، برگزاري برنامه هاي مشترك فرهنگي، هنري و ادبي و برگزاري كارگاه هاي آموزشي براي كتابداران با استفاده از توانمندي مربيان كانون سخن گفته و اظهار اميدواري كرد تا در سايه همدلي و همراهي اين دو نهاد فرهنگي شاهد ارتقاي فرهنگ مطالعه در سطح استان باشيم.

 

امضای تفاهم نامه همکاری کانون پرورش فکری و نهاد کتابخانه های عمومی استان

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .