عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گشت نظارت بر ساخت و ساز در حريم راه هاي گلستان فعال شد


گشت نظارت بر ساخت و ساز در حريم راه هاي گلستان فعال شد

گشت نظارت بر ساخت و ساز در حريم راه هاي گلستان فعال شد

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان از آغاز فعاليت گشت نظارت بر ساخت و سازهاي حريم راه هاي غرب و شرق استان با همكاري بخش خصوصي در سال جاري خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "عادل مصدقي" در گفت و گويي خبري افزود: اين گشت متشكل از نيروهاي بازنشسته نيروي انتظامي است كه در قالب موسسه حفاظتي "ساعي" اقدام به تشكيل دو اكيپ نظارت و مشاوره حقوقي كرده و نظارت بر ساخت و سازهاي حدود 600 كيلومتر از راه هاي شرياني حوزه استحفاظي غرب و شرق استان را برعهده دارند.

مصدقي ادامه داد: براي فعاليت گشت نظارت بر ساخت و سازهاي حريم راه هاي استان مبلغ يك ميليارد و 200 ميليون ريال از محل منابع ملي هزينه شده است.

وي افزود: محورهاي تحت پوشش اين گشت شامل بزرگراه گرگان- نوكنده، جاده قديم گرگان- كردكوي از سه راهي شصت كلاته تا پل كهنه كلباد، محور گرگان- آزادشهر، محور آزادشهر – تونل جنگل گلستان، خوش ييلاق – آزادشهر، آزادشهر - گنبدكاووس، گنبد كاووس – سه راهي داشلي برون و سه راهي داشلي برون - مرز اينچه برون مي شود.

به گفته وي، با استقرار و گشت زني اين گشت در طول راه هاي استان، هرگونه ساخت و ساز در حريم راه ها در چارچوب شرح خدمات آنها، مورد بررسي كارشناسي قرار مي گيرد.

مصدقي ادامه داد: با مشاهده هر گونه ساخت و ساز غير مجاز و عدم رعايت قوانين در حريم راه هاي استان، پس از اخطار، پيگيري هاي قضايي تا مرحله اخذ مجوز براي قلع و قمع بنا و پاكسازي حريم انجام مي شود.

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان تصريح كرد: حفظ و حراست حريم راه ها طبق آيين نامه اجرايي قانون ايمني و حريم راه ها در برخي از استان هاي كشور به اجرا درآمده و استان گلستان در اين زمينه پيشرو بوده است.

مصدقي ادامه داد: پيش از فعاليت اين گشت، ادارات تابعه شهرستاني اداره كل راه و شهرسازي استان براي بررسي و جلوگيري از ساخت و سازهاي غير مجاز در حريم راه ها اقدام مي كردند كه همچنان اين روند را پيگيري مي كنند.

وي از مردم خواست كه قبل از هرگونه ساخت و ساز در حريم راه ها، با مراجعه به ادارات راه و شهرسازي شهرستان هاي تابعه، استعلام و پروانه مورد نظر را از مراجع ذيصلاح، دريافت و سپس با رعايت ضوابط قانوني اقدام به ساخت و ساز در حريم راه ها كنند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .