عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه ساماندهی و ارتقاء خدمات سفرتابستانه درگلستان برگزارشد


جلسه ساماندهی و ارتقاء خدمات سفرتابستانه درگلستان برگزارشد

جلسه ساماندهی و ارتقاء خدمات سفرتابستانه درگلستان برگزارشد

 درراستای ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر تابستانه دراستان گلستان، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ستاد خدمات سفر تابستان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، مدیر کل این دستگاه اجرایی دراین نشست با اشاره به تاثیر واهمیت ارائه خدمات مطلوب در جلب وجذب گردشگران گفت: ستاد هماهنگی خدمات سفر به منظور توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام درارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران وگردشگران و همچنین مدیریت یکپارچه، سیاست گذاری ، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت برانجام فعالیت های مرتبط با سفر درسطوح استانی، شهرستانی تشکیل گردیده است.

ابراهیم کریمی درادامه افزود: این ستاد درطول سال فعال بوده و برجریان سفر نظارت داشته و برنامه ریزی های لازم را درجهت ساماندهی وایجاد امکانات وخدمات برای رفاه حال مسافران وگردشگران معمول می دارد.

دبیر ستاد خدمات سفر استان اذعان داشت: با توجه به حجم بالای سفر درنوروز، عمده فعالیت ستاد به این ایام معطوف است، اما سفرهای تابستانه نیز ازجایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است که باید به طور جدی مورد توجه و برنامه ریزی توسط دستگاه های عضو ستاد قرار گیرد.

کریمی ادامه داد: اقدامات ستاد درطرح تابستانه تحت نظارت استاندار به عنوان رییس ستاد اجرایی خدمات سفر و در شهرستان ها ، فرمانداران به عنوان رییس ستاد اجرایی خدمات شهرستان ها ، اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از اهمیت حمایت وحضور وپشتیبانی همه سازمان های عضو ستاد یاد کرد وافزود: هرچند به دلیل طول تعطیلات تابستانه وپراکندگی مناسب آن ، بسیاری از تنگناها وفشردگی های سفر ایام نوروز را شاهد نخواهیم بود ولیکن حمایت وپشتیبانی همه دستگاه های اجرای عضو و توجه ویژه به فعالیت درایام تابستان و نگاه سطح بالا به این طرح، درارائه خدمات مطلوب موثر بوده ومی تواند به جذب گردشگر بیشتر به استان بیانجامد.

کریمی اجرای طرح تابستانه94را نوعی تمرین برای ارائه خدمات مناسب درنوروز 95 برشمرد وگفت: برنامه ریزی به منظورارائه خدمات شایسته به مسافران وگردشگران، استخراج وپردازش آمار واطلاعات و ارائه آمار توسط دستگاه های عضو به صورت هفتگی ، نظارت برتاسیسات وموسسات گردشگری هم درسطح استانی و هم شهرستانی، تهیه وتدوین واجرای برنامه های فرهنگی واجتماعی درسطح استان به خصوص در مناطق ساحلی از جمله رئوس برنامه های قابل اجرا دراستان است.

وی درادامه شناسایی نقاط قوت وضعف ، تهدیدها وفرصت ها وارائه راهکارهای پیشنهادی به ستاد مرکزی، اجرای تورهای استان گردی وتورهای خاص، اطلاع رسانی، تبلیغات وراهنمایی مسافران وگردشگران ، هماهنگی با سازمان ها ودستگاه ها وجلب مشارکت دراجرای طرح، ایجاد نظام پاسخگویی مناسب برای گردشگران ومسافران را ازدیگر اقدامات وبرنامه های این طرح عنوان کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان و دبیر ستاد خدمات سفر استان درادامه از تهیه کتابنامه ستاد خدمات سفر دراستان خبرداد و گفت: بروشورها، بنر ها ، نقشه و لوح های فشرده و ارائه خدمات موازی اطلاع رسانی گردشگری که توسط دستگاه های استان صورت می گیرد، ساماندهی می شوند و در قالب کتابنامه گردشگری برای کل استان، اطلاع رسانی از کلیه شهرستان ها ودستگاه های عضو صورت خواهد گرفت.

وی همچنین به کسب رتبه دوم کشوری ستاد خدمات سفر استان درنوروز 94 اشاره داشت و افزود: ظرفیت بالای استان و برنامه ریزی های مطلوب درراستای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران، زمینه بهره مندی مسافران از قابلیت های استان و کاربردی شدن خدمات و همچنین افزایش شمار گردشگران را فراهم می کند.

مدیر کل نظارت برارزیابی و عملکرد استانداری گلستان نیز دراین جلسه ضمن اشاره به ارائه خدمات مطلوب در ستاد سفرهای نوروز 94، میراث فرهنگی گلستان را یکی از دستگاه های شاخص استانی برشمرد و گفت: ساماندهی و ارائه خدمات در سفرهای تابستان از ضروریات است و تقویت فعالیت های دستگاه های مرتبط با این حوزه اجتناب ناپذیر می باشد و با نقد و بررسی فعالیت ها واقدامات و بهره مندی از عملکرد گذشته ، می توان شرایط مناسبی را برای حضور گردشگران فراهم آورد.

عبدالغدیرکریمی درادامه به ارزیابی عملکرد دستگاه های عضو ستاد اشاره داشت و بر ارائه گزارش تاکید داشت وافزود: خروجی عملکرد به عنوان برند استان است و حساسیت نسبت به انجام تکالیف و وظایف ذاتی وجود داشته باشد ، چرا که ارائه خدمات بهینه تر از شاخص های ارزیابی عملکرد محسوب می شود.

وی همچنین ادامه داد: بازدید و بازرسی از حوزه های شهرستانی نیز درایام فعالیت ستاد تابستانه صورت می گیرد و میزان عملکرد ارزیابی شده و به عنوان مستندات عملکرد سازمانی مبنای ارزیابی قرار خواهدگرفت.

کریمی درپایان به رویکرد جدید اداره کل میراث فرهنگی گلستان و فعالیت ها ، اقدامات و برنامه های این اداره کل درسال 94 اشاره داشت و اذعان داشت: امیدواری حاصل شده که با استفاده ازتجربیات گذشته درسال جدید، ستاد سفر استان افتخار و برندی برای کشور باشد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .