عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان با فرماندار شهرستان ترکمن


دیدار مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان با فرماندار شهرستان ترکمن

دیدار مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان با فرماندار شهرستان ترکمن

 بمنظور توسعه فرهنگ آموزش های مهارتی و برنامه های آتی در سطح شهرستان و نیز ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته، نشست مشترکی بین فرماندار شهرستان ترکمن، تیرانداز مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان و رئیس مرکز شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان، ابوالفضل تیرانداز در این جلسه با اشاره فعالیت های صورت گرفته در سطح شهرستان، گفت: شهرستان ترکمن از پتانسیل بالایی برخوردار است و تنها نماینده استان در مسابقات جهانی مهارت نیز از این شهرستان می باشد و در راستای حمایت از این جوان گلستانی همه مسئولین باید تلاش خود را انجام دهند.

 ابوالفضل تیرانداز در ادامه به برنامه های سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در ارتباط با گسترش آموزش های روستایی را در سال آتی اشاره و افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، سعی شده است تا سطح آموزش ها مهارتی در روستاها و تنوع رشته های آموزشی برای علاقمندان نیز توسعه یابد.

 گلی پور رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان ترکمن نیز در این نشست عملکرد این مرکز در سال 93 و همچنین گزارشی از برگزاری نمایشگاههای مختلف در سطح شهرستان در سال گذشته را بیان نمود. وی با ارائه اقدامات سه ماهه اول و پیش بینی موضوعات در سال 94، توسعه آموزش های بازار محور، توانمندسازی روستائیان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، ساماندهی کارگران با گذراندن آموزش های مهارتی و برگزاری کلاس های آموزشی سخت افزار رایانه را از جمله برنامه های پیش رو در سال جاری برشمرد.

 مرجان ناز قلچی فرماندار شهرستان ترکمن نیز دوره های آموزشی 94 را مطابق با نیاز دانست و گفت: خوشبختانه در برنامه پیش روی، نیازهای مهم شهرستان لحاظ شده است و این نشان دهنده این موضوع است که آموزش ها براساس نباز سنجی ارائه می شود.

 فرماندار شهرستان ترکمن با مهم دانستن نقش آموزش و با بیان اینکه برای هرچیزی آموزش نیاز است و در عین حال بازآموزی هم برای کارآموزان نیاز می باشد، گفت: در راستای توانمند کردن خانواده ها و بهره بردن آنان از آموزش های همزمان، این فرمانداری با همکاری ادارات، طرح ترکیبی آموزشی و توانمندسازی بانوان روستایی را در دست اجرا دارد که فرد در هر عنوان می خواهد مشغول به کار شود، تحت نظر آموزشی قرار می گیرد و این طرح آموزش ترکیبی به این شرح بوده که بعنوان مثال کلاس های آموزشی بهداشت و مهارت های فنی وحرفه ای بصورت همزمان برگزار می شود که در مرحله اول 8 روستا بعنوان روستاهای هدف این طرح اجرایی خواهد شد و در به ثمر رسیدن این طرح آموزش فنی وحرفه ای می تواند کمک بسیار خوبی نماید.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .