عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازارچه محلی کارآفرینی در بخش لوه برپا شد


بازارچه محلی کارآفرینی در بخش لوه برپا شد

بازارچه محلی کارآفرینی در بخش لوه برپا شد

بازارچه محلی کارآفرینی بخش لوه با حضور شهرام کوسه غراوی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی، رحمانی مدیر کل بهزیستی استان، فرماندار گالیکش و بخشداران و دیگر مسئولین شهرستانی و محلی در حد فاصل روستای ترجنلی و تنگراه برپا شد.

 به گزارش "دهیاری صادق آباد" محمد حیدری بخشدار لوه در این جشنواره با اشاره به اینکه اشتغال و کارآفرینی در حوزه بانوان از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است گفت: جشنواره‌های تابستانه در راستای تقویت اقتصادهای خرد تشکیل می‌شود تا بانوان و شهروندان بتوانند تولیدات خانگی خود را در این بازارچه‌ها بفروش برسانند و این خود باعث رونق تولید و کسب‌ و کار خواهد شد.

 حیدری تصریح کرد: به نظر من زمان آنکه همه دنبال کار دولتی باشند و پشت میز بنشینند تمام‌ شده است. همه باید با ایجاد بازارچه‌های محلی به فرهنگ کارآفرینی توجه ویژه ای داشته باشیم تا محصولاتی را که توانایی تولید در منطقه داریم، به فروش برسانیم.

 وی افزود: مسیر ترانزیتی تهران - مشهد مانند دریایی سودمند از گالیکش عبور میکند. بخش لوه ظرفیت و پتانسیل بالایی در جذب گردشگر دارد که یکی از آنها برپایی بازارچه‌های محلی است. فراهم کردن شرایط و امکانات لازم می‌تواند در راه اشتغال و درآمد پایدار خانوارهای روستایی کمک شایانی کند.

 حسن خسروی فرماندار شهرستان گالیکش در آیین افتتاح این بازارچه محلی در بخش لوه گفت: برپایی این بازارچه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای در جذب گردشگر و معرفی شهرستان خواهد داشت.

خسروی افزود: بخشداری ها، شوراهای اسلامی و دهیاران، میراث فرهنگی، کمیته امداد، اداره بهزیستی، سازمان فنی و حرفه‌ای، بانوان جوامع محلی و روستایی و بانوان فعال در گروه اجتماعی بازارچه اینترنتی بانوان گالیکش حضور فعال و نقش مهمی در برپایی این جشنواره‌ها دارند.

فرماندار گالیکش در ادامه عنوان نمود: برخی از بانوان این شهرستان با تشکیل گروهی در شبکه‌های اجتماعی با رضایت کامل اقدام به فروش محصولات و تولیدات خود نموده اند و در کارشان نیز موفق بوده اند. ان شاالله شاهد آن باشیم که این اقدامات گسترش یافته و به هدف نهایی و غایی خود برسد.

 خسروی در پایان تصریح کرد: در پی آن هستیم تا بازارچه دائمی فروش محصولات و تولیدات بانوان شرق گلستان را در گالیکش به کمک اداره کل بهزیستی گلستان تاسیس کنیم.

 نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در این جشنواره گفت: محور توسعه استان گلستان در حوزه کشاورزی، صنایع‌ دستی و گردشگری است.

 شهرام کوسه غراوی با اشاره به اینکه دغدغه رهبر معظم انقلاب و مسئولین نظام، اشتغال جوانان است گفت: حجم بالایی از تحصیل‌ کردگان وجود دارند که بایستی ساماندهی شوند و برای آنها اشتغالزایی شود. چرا که اگر اشتغال وجود نداشته باشه مشکلات حاشیه‌ای آن در جامعه به‌ مراتب زیاد خواهد بود.

 وی با اشاره به اینکه برای تمامی فارغ‌ التحصیلان امکان و شرایط اشتغال دولتی وجود ندارد و میسر نخواهد شد گفت: باید طرحی نو در نظر گرفته شود تا با حمایت از جوانان و کارآفرینان در جامعه اشتغالزایی داشته باشیم.

 مدیر کل بهزیستی استان گلستان نیز در این جشنواره گفت: شعار ما در بهزیستی آن است که آموزش، تولید و عرضه را باید در کنار هم داشته باشیم.

 رقیه رحمانی افزود: به دنبال ایجاد نمایشگاه یا فروشگاه ثابت محصولات بانوان در شرق گلستان هستیم تا بانوان با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و دریافت سرمایه کار بلاعوض بتوانند برای خود ایجاد اشتغال کنند.

 وی گفت: زنان سرپرست‌ خانوار اگر به صورت گروههای همیار (سازماندهی‌ شده در گروه‌های 5 نفره) باشند بین 15 الی 20 میلیون تومان بر مبنای کاری که ارائه می‌کنند کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد.

 رحمانی با اشاره به اینکه توسط بهزیستی آموزشهایی به مددجویان روستایی داده می شود تا بتوانند برای خود ایجاد اشتغال کنند گفت: اگر کارفرمایی معلول یا سرپرست خانواری را مشغول کار کند حق بیمه کارآفرین و تامین اجتماعی بعلاوه جبران کارآیی به کارفرما پرداخت خواهد شد تا برای معلولین و سرپرستان خانوار اشتغالزایی شود.

 گفتنی است بخشدار لوه، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای تنگراه، ترجنلی، قوشه چشمه، بش اویلی، آق قمیش و صادق آباد، خانم حجازی همسر مهندس غراوی نماینده شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی بعنوان حامیان این همایش و خانمها لیلا خسروی، سارا فرامرزی و محسنی بعنوان مدیران گروه اینترنتی بازارچه بانوان گالیکش و خانمها عاطفه سعدی و شمیلا هاشمی مسئول امور بانوان دفتر مهندس غراوی در ساماندهی و حضور بانوان و برپایی این بازارچه تلاشهای شایانی داشتند.

 

بازارچه محلی کارآفرینی در بخش لوه برپا شد

 

بازارچه محلی کارآفرینی در بخش لوه برپا شد

 

بازارچه محلی کارآفرینی در بخش لوه برپا شد

 

بازارچه محلی کارآفرینی در بخش لوه برپا شد

 

بازارچه محلی کارآفرینی در بخش لوه برپا شد

 

بازارچه محلی کارآفرینی در بخش لوه برپا شد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .