عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خاندان پیامبر بعنوان معیار یک "خانواده سالم " شناخته شده است


خاندان پیامبر بعنوان معیار یک "خانواده سالم " شناخته شده است

 

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در جشنواره "خانواده سالم ، جامعه ی پویا" در شهرستان گمیشان درخصوص شأن نزول سوره الانسان( انفاق و ایثارخانواده پیامبر اکرم (ص) )توضیحاتی بیان نمود و گفت : به گواهی راویان اهل شیعه و تسنن آیات فوق در شأن اهل بیت (ع) نازل شده است کسانی که سه روز پیاپی خوراک مختصر افطار خودرا به نیازمندان انفاق کردند و خود گرسنه ماندند.

کلثوم غفاری توران با اشاره به شأن و جایگاه والای اهل بیت (ع) در نگاه مورخان و راویان اهل تشیع و تسنن گفت : اینها معیار های وحدت و اتحاد ما هستند و دشمنان اسلام و ایران برای ضربه زدن به ما سعی در از بین بردن اتحاد ما دارند.

وی افزود : آیات سوره مبارک انسان که در شأن اهل بیت پیامیر (ص) نازل شده ، دلالت بر کمال ،دین داری، سلامت و الگو بودن اهل بیت (ع) دارد .

غفاری یاد آور شد : ضروری است برای دست یافتن به یک خانواده سالم ، معیارهای "خانواده سالم" را بررسی کنیم و اینکه چه عواملی با عث آسیبهایی چون طلاق ، اعتیاد و ... می شود .

غفاری خاطر نشان کرد : اگر واقعاً بعنوان مادر ،همسر و پدر وظایف مان را به نحو احسن انجام دهیم جوانان ما دچار آسیب نخواهند شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه عوامل بیرونی و اجتماعی کمتر از نقش زن و مرد در شکل گیری خانواده سالمنقش دارند گفت : اگر در خانواده صداقت و راستی که دستور اکید قرآن می باشد وجود داشته باشد، آن خانواده هرگز دچار تزلزل و فرو پاشی نخواهدشد .

وی اضافه کرد : خانواده هایی موفق ترند که همکاری ، احترام ، صداقت ، درک متقابل و تفاهم در آنها وجود دارد . برای محکم تر شدن بنیان خانواده ، زن و مرد باید نیاز و توانمندیهای متقابل خود را درک کرده وبه تفوتهای ذاتی یکدیگرتوجه کنند.

غفاری در ادامه سوء تفاهم ، سوء ظن ، تحقیر و سرزنش کردن ، تشکر نکردن، سست شدن باور های دینی ، عدم صداقت و ... را از موانع داشتن یک خانواده سالمعنوان کرد .

 

 

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 2199
  • کد خبر : 50369