عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرکل امور بانوان گلستان برلزوم بازنگری نقش و جایگاه بانوان در دفاع مقدس تاکید کرد


مدیرکل امور بانوان گلستان برلزوم بازنگری نقش و جایگاه بانوان در دفاع مقدس تاکید کرد

 

مدیرکل امور بانوان گلستان برلزوم بازنگری نقش و جایگاه بانوان در دفاع مقدس تاکید کرد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در کارگروه بانوان ستاد گرامیداشت هفته  دفاع مقدس گفت: اگرچه نقش آفرینی بانوان در سال های دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، اما ضروری است ابعاد مختلف این حضور بازنگری شده و تأثیر آن در نتایج دفاع مقدس بررسی گردد.

 

 

کلثوم غفاری توران اظهار کرد : کارگروه بانوان نیز با هدف تبیین نقش زنان در دفاع شکل گرفته است.

 

وی افزود: در این کارگروه که دبیری آن با اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان است، نمایندگانی از دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش، بنیاد شهید، بسیج جامعه زنان، اوقاف و امور خیریه، دانشگاه های استان و .. حضور دارند.

 

غفاری با اشاره به ابعاد مختلف نقش بانوان در دفاع مقدس گفت: حضور در میادین نبرد مستقیم با دشمن بعثی، تلاش در پشت جبهه و تامین انواع غذاهای بسته بندی و لباس و پوشاک، حضور در پایگاه های امداد و نجات از جمله جلوه های نقش آفرینی زنان است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان خاطر نشان کرد : حتی در مناطق مرزی بانوان اسلحه به دست گرفته و در جنگ مسلحانه شرکت می کردند.

 

غفاری ضمن بیان تاثیر زنانبر همسران، فرزندان و برادران و تشویق حضور در دفاع از میهن گفت: همه مردانی که در دفاع مقدس با آسودگی خاطر از میهن دفاع کردند، آن آسودگی و آرامش را به نعمت وجود زنان داشتند. بدون اینکه نگران خانه و فرزندانشان باشند.

 

وی اضافه کرد: در استان گلستان هم حدود ۲۴۰نفر از بانوان با حضور در مناطق جنگی، در دفاع مقدس نقش آفرینی کرده اند.

 

غفاری اظهار کرد : امروز خیلی از این بانوان نقش آفرین که دنیایی از خاطره، هیجان و انگیزه هستند دوران سالمندی را می گذرانند.

 

وی با بیان اینکه نگذاریم صحنه های حماسه آفرینی ملت ایران در دفاع مقدس به غبار فراموشی سپرده شود افزود: بزرگداشت هفته ی دفاع مقدس فرصتی است تا جلوه های مختلف ایثار و فداکاری های آن دوران را به خود و دیگران یاد آوری کنیم و به بازماندگان دفاع مقدس توجه نماییم و پای سخنانشان بنشینیم، زیرا که احساسات پاک آنها از عشق به وطن و دین مبین اسلام سرچشمه می گیرد.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان اجرای همایش یکروزه ویژه دختران شاهد شاغل در دستگاههای اجرایی، همایش اسوه های صبر در تجلیل وتکریم از بانوان ایثارگر، دیدار از مادران و همسرانو خانواده معظم شهدا، به ویژه شهدای مدافع حرم و امنیت ملی و غبار روبی مزار شهدا را به عنوان شاخص ترین برنامه های کارگروه بانوان نام برد و از دستگاه های حاضر در جلسه خواست تا نهایت همکاری را در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه ها داشته باشند.

 

شایان ذکر است : ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس از 31 شهریور آغاز و تا هفتم مهر ادامه دارد.


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 2030
  • کد خبر : 50795