عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هفته فرهنگی و اجتماعی در همه ی شهرستانهای استان برگزار می شود


هفته فرهنگی و اجتماعی در همه ی شهرستانهای استان برگزار می شود

 

 

هفته فرهنگی و اجتماعی در همه ی شهرستانهای استان برگزار می شود

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: هفته فرهنگی و اجتماعی شهرستانهای گلستان با هدف حفاظت از هویت تاریخی و پاسداشت داشته های فرهنگی اقشار مختلف مردم استان و معرفی فرهنگ اصیل استان در عرصه های مختلف در شهرهای استان برگزار می شود.

 در راستای بازدید دوره ای از فرمانداری های تابعه استان عبدالرضا چراغعلی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به همراه کارشناسان این دفتر با حضور در محل فرمانداری شهرستان ترکمن با الیاس هیوه چی فرماندار دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدارعبدالرضا چراغعلی در گفت: در هفته گذشته در اخرین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان طرح برگزاری هفته فرهنگی و اجتماعی در شهرهای استان گلستان به تصویب اعضای کارگروه رسید.

وی افزود: این طرح با هدف معرفی فرهنگ اصیل استان در بخش های مختلف ادبی، هنری، گردشگری و میراث فرهنگی در شهرهای استان به ریاست فرمانداران به اجرا در خواهد آمد. چراغعلی معتقد است شهری که توسعه فرهنگی نداشته باشد قطعاً مردم آن با پیشرفته ترین ابزارهای تکنولوژیک و عمرانی نیز به پیشرفت دست نمی یابند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان با بیان اینکه اجرای چنین برنامه هایی بر ظرفیت های گردشگری استان می افزاید، تصریح کرد: بی تردید اجرایی شدن طرح هفته فرهنگی در شهرهای استان گلستان زمینه حضور جوانان بیشتری را به عرصه فرهنگ و گردشگری باز خواهد کرد و این طرح مسیر توسعه گردگشری در استان را هموار خواهد ساخت.

به گفته وی فرماندارن 14 شهرستان استان ملزم به اجرای طرح هستند و وظیفه حمایت و همکاری از اجرای برنامه های هفته فرهنگی در این شهرها را دارند و عملکرد آنها توسط کارگروه اجتماعی رصد خواهد شد.

لازم بذکر است کار گروه فرهنگی و اجتماعی بالاترین مرجع تصمیم گیری در خصوص موضوعات فرهنگی و اجتماعی استان میباشد ۰

در ادامه هیوه چی فرماندار در این دیدار ضمن ارائه برنامه های اجراء شده و در حال اجراء در حوزه اجتماعی در سطح شهرستان گفت: این بازدیدها در راستای پشتیبانی، کمک رسانی در جهت کاهش کاستی ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت می باشد و با توجه به گستردگی فعالیتها در حوزه اجتماعی و فرهنگی خواستار همکاری و همفکری بیشتر در این بخش شدند.
در ادامه چراغعلی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن تقدیر و تشکر از فعالیتهای انجام شده در حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرستان اظهار داشت: با توجه به افزایش معضلات و مشکلات اجتماعی در جامعه انتظار می رود این فعالیتها و برنامه ها در این حوزه با همکاری کلیه دستگاههای اجرایی بیشتر شود تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.

قابل ذکر می باشد همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی با یکی از آزادگان دیدار داشت

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ejtemee
  • بازدید : 1972
  • کد خبر : 51115