عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر به بانوان در سطح شهرهای گلستان

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان خبرداد:

پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر به بانوان در سطح شهرهای گلستان

پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر به بانوان در سطح شهرهای گلستان

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا-منطقه گلستان ضمن بازدید از بخش های مختلف این خبرگزاری، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
«کلثوم غفاری توران » اظهار کرد: تمامی فعالیت های حوزه بانوان و خانواده استانداری گلستان در چهار محور آموزش،‌ اشتغال، سلامت و کودک دنبال می شود.
وی با اشاره به اینکه در کنار این محورها، جایگاه نظارتی دفتر امور زنان و خانواده در بحث بانوان در دستگاه های اجرایی، کارخانجات،‌ سازمان ها و غیره را نیز دنبال می کنیم، تصریح کرد: بدلیل اینکه بسیاری از این بر نامه ها ی ما وظیفه ذاتی دستگاه های اجرایی است برای اجرای برنامه ها به سراغ آنها رفتیم.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان اظهار کرد: در بحث آموزش به سراغ آموزش های بهداشت روان، بهداشت غذایی، تاب آوری اجتماعی، آموزش های فرهنگی مدنی، اجتماعی و سیاسی، اشتغال، کار آفرینی و ارتقاء توانمندی های بانوان رفتیم.
غفاری با اشاره به اجرای طرح تحکیم بنیان خانواده، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح آموزش های مورد نیاز به زنان روستایی در 100 روستای استان که طی سال های 95 و 96 دنبال شد و خروجی مناسبی داشت.
وی با بیان اینکه بزودی این طرح را در 100 روستای دیگر استان اجرا می کنیم، گفت: این طرح با همکاری برخی از دستگاه ها از جمله معاونت بهداشت، نیروی انتظامی، بهزیستی و سازمان تبلیغات اسلامی اجرا شد.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به تعداد بالای آموزش دیدگان در کارگاه های آموزشی، تصریح کرد: رشد اعطای تسهیلات به زنان نسبت به مردان بیشتر شده است و این نشان از استقبال زنان و علاقمندی آنان به فعالیت های اقتصادی است .
غفاری یادآور شد: با توجه به اینکه استان ما در برخی از بیماری ها از جمله بیماری های خاص زنان دارای رتبه است، برای پیشگیری نیاز زیادی به آموزش و اطلاع رسانی مردم داریم. در این راستا همایش هایی با حضور متخصصین زنان و سرطان شناسی در شهرهای گرگان، علی آبادکتول، کلاله، گنبدکاووس و کردکوی برگزار شد.
وی با بیان اینکه در حوزه سلامت بانوان با علوم پزشکی، سازمان های مردم نهاد بخصوص در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و خانه های فرهنگ ارتباط مناسبی داشتیم، افزود: بیماری یک آسیب اجتماعی نیز هست، زیرا بیماری هزینه های زیاد و فقر را برای خانواده ها به دنبال دارد، فقر هم به بنیان خانواده آسیب وارد می کند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با تاکید بر اینکه بخش زیادی از ضعف خدمات رسانی به آحاد جامعه به عدم اطلاع رسانی شفاف و کامل باز می گردد، گفت: خدمات مشاوره ای توسط بهزیستی و دادگستری به صورت رایگان یا با نازل ترین قیمت ارائه می شود اما خانواده ها از آن بی خبر هستند. یا در بحث سلامت پایگاههای جامع سلامت خدمات و امکانات خوبی را به شکل رایگانیا با نازل ترین قیمت به شهروندان ارائه می کنند .

غفاری در ادامه با اشاره به فعالیت ها در حوزه اشتغال بانوان، یادآور شد: تفاهم نامه ای را با بانک کارآفرینی امید در خصوص پرداخت تسهیلات کم بهره به بانوان در حوزه مشاغل خانگی به امضاء رساندیم. در این راستا در سال 95، 75 پرداختی و سال گذشته بیش از 140 پرونده به این بانک ارسال شد که تعدادی پرداخت شده و تعدادی نیز بدلیل کامل نبودن پرونده در سال جاری پرداخت می شود. در سال جاری ثبت نام برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی از طریق سامانه کارا صورت می گیرد. میزان تسهیلات با توجه به نوع فعالیت از 10 تا 50 میلیون تومان است.
وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه را با اداره کل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی برای پرداخت تسهیلات از محل اشتغال فراگیر داشتیم. بانوانی که در شهرهای هستند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند و مکاتبات لازم با فرمانداری ها برای اطلاع رسانی انجام شده است. این تسهیلات با توجه به نوع شهر از 6 تا 10 درصد پرداخت می شود.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان خاطرنشان کرد: بیش از 60 هزار زن سرپرست خانوار در استان داریم.
وی بیان کرد: یک خانه امن برای بانوان در معرض خشونت ویک خانه سلامت و مراکز شبه خانواده برای نگهداری کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست در استان وجود دارد.
غفاری در ادامه گفت: در سال 95 بر اساس ابلاغ وزارت دادگستری، مراجع ناظر استانی برای حقوق کودکان، دفاتر امور زنان و خانواده تعیین شدند. در این راستا با دستگاه های مرتبط جلساتی را برگزار و مشکلات حوزه کودکان را دریافت می کنیم و در همین راستا ذیل کارگروه تخصصی زنان و خانواده چهار کمیته حقوقی، پایش و ارزیابی، آموزش و پژوهش و پشتیبانی تشکیل شده که مسئولیت های کمیته ها به ترتیب بر عهده دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و بهزیستی است.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه تدوین اطلس کودکان را در دستور کار داریم، تصریح کرد: پیش نویس طرح آماده شده و به محض تامین منابع کار آن را آغاز می کنیم.
غفاری با اشاره به موضوع اختصاص 30 درصد از پست ‌های مدیریتی کشور به بانوان تا پایان دولت دوازدهم اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بکارگیری بانوان در پست های مدیریتی 12 درصد رشد داشتیم و امیدواریم در دو سال آینده به میزان در نظر گرفته شده برسیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 4 مدیرکل زن در استان داریم، گفت: در گذشته معاون مدیرکل زن نداشتیم اما الان 8 نفر از بانوان به عنوان معاون مدیر کل به کار گرفته شده اند. برخی از روسای شهرستانی نیز از بانوان انتخاب شدند، در گرگان برای اولین بار یک خانم مدیر آموزش و پرورش شده است، در کردکوی رئیس اداره صنعت و معدن از بانوان است .
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان اظهار کرد: ظرفیت به کارگیری از بانوان در پست های مدیریتی در استان وجود دارد اما کارسازی مطلوبی نشده است. در کنار عدالت جنسیتی، به دنبال شایسته سالاری نیز هستیم.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1882
  • کد خبر : 51324