عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مقابله با تهدیدات دشمن، نیازمند عزم و بسیج عمومی است

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان در دیداراعضای شورای پدافند غیرعامل استان :

مقابله با تهدیدات دشمن، نیازمند عزم و بسیج عمومی است

مقابله با تهدیدات دشمن، نیازمند عزم و بسیج عمومی است

اعضای شورای پدافند غیرعامل استان با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان دیدار کردند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیداراعضای پدافند غیرعامل استان با ایشان اظهار کرد: جنگ همیشه در دنیا وجود داشته و دو تیپ در مقابل یکدیگر قرار می گرفتند و حق و باطل یا دو باطل با هم می جنگیدند، البته از نظر فرضیه و تئوری دو حق رو به روی هم قرار نمیگیرند.
وی افزود: در گذشته جنگ تنها به شکل نظامی بوده اما امروز جنگ تحت یک سازماندهی جهانی و منطقه ای به شکل سازمان یافته و از هر راهی که امکانش باشد وجود دارد و به این شکل در دنیا بی سابقه بوده است و این دامنه خیلی می تواند گسترده باشد یعنی از صفر شروع شود تا صد ادامه داشته باشد.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: جنگ نظامی فقط در میدان جنگ است اما پدافند غیرعامل می تواند در هر زمینه ای باشد یعنی از هر راهی که امکانش باشد وارد شوند و ضربه را بزنند. ما در اوایل انقلاب خیلی مسائل دیده ایم منتهی امروز و شرایطی که داریم درست است که دشمن از هر راهی برای ضربه زدن به ما انجام می دهد به نظر می آید آنچه انقلاب را تا به امروز بیمه کرده و حفظ کرده اعتقادات مذهبی و علاقه مندی مردم به آرمان های دینی و اسلامی و عاشورایی است، دشمنان می خواهند به هرشکل ممکن مردم را از این نظام جدا کنند و شکاف عمیقی بین آنها ایجاد کنند.

وی ادامه داد: آنچه که به شکل ضرب الاجل باید در دستور کار قرار دهیم و امروز در اولویت قرار دارد دو مطلب است، تهدیدها گوناگون است اما تهدیدی که باید به آن ها توجه کنیم یکی سست کردن اعتقادات دینی و گرایش مردم به دین و مذهب و گرایش مردم به مساجد و امام حسین (ع) و ... و دیگری جدا کردن مردم از نظام است که شاید کم و بیش آن را احساس کنیم.

امام جمعه گرگان افزود: در این دو زمینه باید حساب شده عمل کنیم وقتی این تهدید را ضرب الاجل به حساب بیاوریم باید حساب شده رفتار کنیم به هرشکل ممکن مساجد و جلسات مذهبی را رونق دهیم و موج بزرگ به سمت مذهب و اهل بیت و امام حسین (ع) که اربعین یکی از موجه ترین آن هاباشد و ایجاد کند خیلی باید دقت شود موج خیلی مهمی است یقین بدانید دشمن برای ضربه زدن از همین راه ها ورود پیدا می کند.

آیت الله نورمفیدی گفت: با نکات سیاسی و قومیتی شرایطی رافراهم نکنیم که دشمن از این راه ورود پیدا کند و گرایشات مذهبی را سست کنند همان طور که همین الان علیه امام حسین (ع) می گویند.

وی ادامه داد: از هر طریقی که می توانیم باید برنامه ریزی کنیم تا گرایشات مذهبی و آگاهی های مذهبی در نسل جدید ما بیشتر شود،گاهی برخی چیزها به نام مذهب و دین گفته می شود اما تیشه به ریشه اسلام و دین است.

امام جمعه گرگان گفت: مسئولین باید نسبت به مردم یک بسیج اداری به وجود بیاورند که همه مسئولان برای حفظ این کشور خدمت کنند و این می تواند جلوی خیلی از حرف ها را بگیرد وقتی مردم به ادارات مراجعه کنند و ببیند کارمندان دلسوزانه کار می کنند و مشکلشان حل می کنند و این را احساس کنند اگر مشکلشان هم حل نشود مردم می پذیرند؛ این هم خیلی مهم است که از هر راهی مردم را داشته باشیم تا وصل کنیم به نظام و انقلاب تا با توطئه هایی که دشمن می کنند شکافی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه همه باید در پدافند غیرعامل فعال شوند، ادامه داد: تهدیدات یک یا دو نوع نیست و در همه قالب ها می تواند باشد به همین دلیل با بسیج عمومی می توانیم کشور را حفظ کنیم و نگه داریم، همچنین همه باید اهل دعا باشیم تا خدا استقلال این کشور را حفظ کند، وقتی ریشه این درخت را حفظ کنیم آفت ها گذراست.

در ابتدای این دیدار طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار ضمن تشریح اقدامات و فعالیتهای پدافند غیرعامل در استان درخصوص تهدیدات نوین دشمنان در کشور و برخی موضوعات و تهدیدات زیستی استان مطالبی را مطرح کردند.

مقابله با تهدیدات دشمن، نیازمند عزم و بسیج عمومی است

 

مقابله با تهدیدات دشمن، نیازمند عزم و بسیج عمومی است

 

مقابله با تهدیدات دشمن، نیازمند عزم و بسیج عمومی است

 

مقابله با تهدیدات دشمن، نیازمند عزم و بسیج عمومی است

 


 


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : پدافند
  • بازدید : 579
  • کد خبر : 53151