عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده شهرستان آق قلا تشکیل شد

با حضور و سخنرانی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:

دومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده شهرستان آق قلا تشکیل شد

 

دومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده شهرستان آق قلا با موضوع اعلام برنامه های پیشنهادی حوزه بانوان و خانواده شهرستان در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی باحضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان برگزار شد.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در  این جلسه گفت: باید از قیام عاشورا که از شروع تا پایان آن با حضور پرشور و گسترده زنان و رساندن پیام خون و شهادت امام حسین (ع) توسط بانوان و حضرت زینب (س) پیام رسان عاشورا همراه بود تاسی گرفته ودر زندگی فردی و اجتماعی و شغلی خود نصب العین قرا ردهیم و از آن حضرت به عنوان فعال فرهنگی ،مدنی و اجتماعی و یک مادر نمونه در زندگی الگو بگیریم .

 کلثوم غفاری توران ادامه داد: لازم است این نقش ها را همه ساله در ایام محرم واکاوی کنیم و به ویژه به نقش زنان در عاشورابا تامل بیشتری توجه نماییم .

وی با اشاره به ضرورت برگزاری کارگاههای آموزشی تحکیم بنیان خانواده با محوریت سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد : حضور مدیران نیز در این برنامه های آموزشی ضروری است زیرا مدیران هم از اعضای جامعه هستند و دارای خانواده ، که باید ازآموزش ها استفاده کنند و برای کارکنان خود الگو باشند .

غفاری خاطر نشان کرد: رسیدگی به مشکلات زنان سرپرست خانوارتوجه به تاثیر متنفذین و بزرگان اقوام ، کودک همسری، مسائل کودکان باز مانده از تحصیل مشکلات اقتصادی مردم و آسیب هایی همچون طلاق باید در دستور کار و بررسی بیشتر قرارگیرد .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان یاد آور شد : زنان به عنوان 50% نیروی انسانی ، گرانقدر ترین سرمایه اجتماعی و نیروی تفکر و توانایی جامعه هستند که باید از این نیروی عظیم انسانی حمایت ویژه صورت گیرد.

غفاری ادامه داد : حضور بانوان در پست های مدیریتی از دستورات ریاست محترم جمهور است و توصیه و تاکید بسیار شده است و این حضور یک ضرورت است نه یک شعار و لازمه توسعه و پیشگیری از آسیب ها است.

وی گفت : استکبار جهانی با تمام قوا به فکر آسیب رساندن به کشور ما ست پس ما باید برای مقابله با آن کمر همت را بسته و بیشتر تلاش نماییم و با روی آوردن به کار جهادی مردم را به حضور هر چه بیشتر و آشنا شدن به دستاورد ها ی انقلاب و مراسمات دهه فجر تشویق نماییم .

غفاری یاد آور شد: انقلاب اسلامی زن را از مصرف گرایی صرف و جنبه تبلیغاتی نجات داد واز نگاه تندو سخت گیرانه که زن را در پستوی خانه ها می خواست و مانع حضور وی در جامعه می شد به حالت تعادل در آورد و زنان مسلمان با حفظ اصالت در جامعه حضور یافتندکه باید این دستاورد انقلاب برای مردم تبیین شود. 

 

 

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 556
  • کد خبر : 53225