عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید مدیر کل امور بانوان گلستان از مرکز بهبودی اقامتی میان مدت آفتاب زندگی (ویژه بانوان ) در گرگان


بازدید مدیر کل امور بانوان گلستان از مرکز بهبودی اقامتی میان مدت آفتاب زندگی (ویژه بانوان ) در گرگان

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با هدف کاهش آسیبهای وارد بر خانواده و ارتقائ سلامت زنان جهت تقویت و تحکیم بنیان خانواده مبتنی بر شاخص های الگوی زندگی اسلامی ایرانی و حفظ و ارتقائ منزلت زنان و اجرایی سازی و هماهنگی برنامه های مرتبط با سیاست های کلان ابلاغی وهماهنگ سازی برنامه های مرتبط با زنان و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد ، ازمرکز بهبودی اقامتی میان مدت آفتاب زندگی (ویژه بانوان ) تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان بازدید کرد.

 

کلثوم غفاری توران در گفتگو با مسئول مرکز در خصوص چگونگی پذیرش – مدت زمان نگهداری – نحوه مراقبت های پزشکی – چگونگی ارائه خدمات روانشناسی – تغذیه - آموزش شغلی –اوقات فراغت –آموزشهای دینی وفرهنگی – و .... به مدد جویان موسسه جویا شدند و تاکید نمودند برای دوام پاکی بعد از ترخیص مدد جویان باید اقدام اساسی انجام گیرد.

وی درادامه ضمن بازدید از فضای موسسه در جمع مدد جویان حضور یافته و با گفتگو به آنها ،تاکید نمودند که خطرآسیب وفقر درجامعه را باید جدی گرفت نباید شرایطی فراهم شود که آسیبی باعث پدید آمدن آسیب دیگر شود.

وی گفت : بعضی از آسیب ها وضررها را جامعه تحمیل می کند و بعضی از آنها را خودمان بوجود می آوریم و خیلی از افراد با فقر و سختی زندگی می کنند ولی دنبال آسیب دیگر از جمله مواد مخدر نیستند.

غفاری خاطر نشان کرد : ضرر و زیان های جبران ناپذیر اعتیاد را شما بهتر از هر کس دیگر می دانید ، پس سعی کنید به کمک مددکاران و الگو گرفتن از کسانی که توانسته اند از این بیماری جان سالم بدر ببرند ، در جهت بهبودی و پاک ماندن خود تلاش نمایید .

وی افزود : اعتیاد جرم نیست بلکه بیماری است و قابل درمان می باشد و فرد بیمار باید برای درمان خود تصمیم بگیرد و تلاش کند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداریگلستان گفت : زندگی مانند سکه دو رو دارد باید روی زیبای زندگی را ببینیم و شاهد روز های خوش زندگی باشید . میتوانید دیو اعتیاد را شکست دهید و برای بهبود ی همدیگر تلاش کنید . اعتیاد باعث می شود که روزنه های دیگر ازجمله امکان دست یابی به اشتغال بسته شود .

ایشان درادامه با آرزوی سلامتی و بهبودی برای افراد تحت پوشش این مرکز ضمن توصیه به کتابخوانی یاد آور شد: ملتی که اهل مطالعه باشند کمترآسیب می بینند بخش اعظم بدبختی انسانها از عدم مطالعه است .

در پایان ضمن تاکید بر حمایت جدی از مدد جویان متذکر شد که در خواست های مدد جویان، برگزاری دوره های آموزش فنی حرفه ای ، به منظور غنی سازی اوقات فراغت و تامین معاش و اشتغال بعد از بهبودی ، می باشد تلاش می کنیم با کمک دستگاههای ذی ربط این شرایط فراهم گردد.

وی از مسئولان و نمایندگان مرکز بهداشت و بهزیستی شهرستان خواست تا در اولین فرصت کار گاههای آموزشی ویژه ی خانواده های افراد تحت درمان و نیز بهبود یافتگان را با همکاری خانه های فرهنگ آغاز نمایند .

در پایان مقرر شد دعوت از بهبود یافتگان و خانواده های بیماران توسط مرکز بهبودی اقامتی، تامین مدرس توسط مرکز بهداشت ، تامین مکان کار گاهها توسط سازمان فرهنگی ورزشی و پذیرایی و تدارکات توسط بهزیستی انجام گردد .

همچنین مقرر گردید کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن حمایت از مدد جویان تحت پوشش خود نسبت به تامین بسته های حمایتی از خانواده های بیماران نیازمند دیگر نیز اقدام نماید .

در این بازدید قجری معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری شهرستان گرگان -کاووسی مدیر بهزیستی گرگان – افرا رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)گرگان – هروی کارشناس مسئول امور خانواده استانداری- نماینده و کارشناسان مرکز بهداشت گرگان -کارشناسان فرمانداری و بهزیستی شهرستان گرگان ، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری را همراهی کردند .


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 485
  • کد خبر : 54148