عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » علما و متنفذان اقوام برای پیشگیری از پدیده ی کودک همسری مداخله کنند

مدیر کل امور بانوان استانداری گلستان در دیدار با امام جمعه شهرستان ترکمن:

علما و متنفذان اقوام برای پیشگیری از پدیده ی کودک همسری مداخله کنند

مدیر کلامور بانوان و خانواده استانداری گلستان در دیدار با امام جمعه شهرستان ترکمن حاج آخوند کر خواستار مداخله وی در پیشگیری از پدیده ازدواج کودکان شد و گفت: خانواده از مقدس ترین نهادها در اسلام است و برای پاسداشت از این نهاد مقدس همه باید دست به دست هم دهند تا بنیان خانواده حفظ شود و انتظار ما از علما و متنفذین قوم که در ترویج دین و سنت نبوی تلاش می کنید،این است که با نفوذ کلامشان در بین مردم ،بویژه در خصوص کودک همسری مداخله نمایند.

کلثوم غفاری توران با اشاره به ضرر و زیانهای جسمی و روحی ازدواج کودکان گفت: پدیده کودک همسری در جامعه ما یکی از نگرانیها و دغدغه های مهمی است که نیازمند تغییر فکر و نگرش والدین و آحاد مردم است.

وی همچنین به علل و عوامل این پدیده اشاره کرد و گفت: کودک همسری متاسفانه بیشتر به دلیل فقر مالی و فرهنگی و گاهی به بهانه دینی انجام می شود و این در حالی است که در اسلام تاکید بسیار زیاد شده است خود را به دست خودتان در مشقت میاندازید. نص قرآن است لاتهلکوا بأیدیکم الی التهلکه و کودک همسری با توجه به شرایط جسمی و روحی مصداق زحمت است و علما باید با مشارکت و ارشادهای خود از بروز این پدیده جلوگیری کنند.


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 467
  • کد خبر : 55253