عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استان گلستان به دلیل تنوع اقوام و اقلیم ، صنایع دستی متنوعی دارد

مدیر کل امور بانوان گلستان در مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی انجمن ملی زنان کارآفرین استان:

استان گلستان به دلیل تنوع اقوام و اقلیم ، صنایع دستی متنوعی دارد

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی انجمن ملی زنان کارآفرین در استان ، ضمن ابراز خرسندی از توانمندی بانوان کارآفرین به ارائه گزارش مختصری از وضعیت اشتغال بانوان در روستاها ، شهر ها و مناطق عشایری پرداخت و تصریح کرد : استان گلستانبه دلیل تنوع اقوام و اقلیم ، صنایع دستی متنوعی نیز دارد .

کلثوم غفاری توران با اشاره به الویت بندی صنایع دستی استان گفت : امروز شهرت فرش ترکمن مرز های جغرافیایی را در نوردیده است و شهرت جهانی دارد .

وی ادامه داد : در روستاهای شرق استان کمتر خانواده ای است که نوغان داری نداند ، چادر شب بافی بانوان رامیان و مینودشت ، سوزن دوزی های متعدد بانوان شاهکو ، بلوچ ، قزاق و ترکمن و هنر های بسیار دیگری که رنگین کمانی از صنایع دستی را در استان گلستان ایجاد کرده اند و نسل به نسل حفظ و منتقل شده است بدون اینکه نیاز به هزینه های آموزش های کار گاهی داشته باشند

غفاری با تاکید بر ثروت و اندوخته غنی اجتماعی صنایع دستی ، آنرا نعمت بزرگی دانست که باید از آن در جهت بسط و گسترش مشاغل خانگی و توسعه ی استان استفاده کرد .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در پایان سخنان خود ضمن ابراز نگرانی از گسترش فرهنگ مصرف گرایی ، تاکید کرد: متاسفانه هنوز قشر عظیمی از بانوان ما راههای تکمیل زنجیره ی کسب و کار را نیاموخته و از طرفی به خود باوری نرسیده اند و با اولین مانع دلسرد می شوند .

وی با تاکید بر آموزش برای بازار یابی و فعالیت در فضای مجازی گفت : ما باید به بانوان مطالبه گری را بیاموزیم و برای تغییر دیدگاههای غلطی که اشتغال را تنها در کارمندی و ورود به بدنه دولت می داند تلاش کنیم .


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1365
  • کد خبر : 55325