عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دوره‌های تخصصی آشنایی با پدافند غیرعامل برای همکاران استانداری و فرمانداریها برگزار می شود

مدیرکل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری گلستان خبر داد:

دوره‌های تخصصی آشنایی با پدافند غیرعامل برای همکاران استانداری و فرمانداریها برگزار می شود

دوره‌های تخصصی آشنایی با پدافند غیرعامل برای همکاران استانداری و فرمانداریها برگزار می شود

 با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه برنامه‌ریزی استانداری گلستان و پدافند غیرعامل، دوره‌های تخصصی آشنایی با پدافند غیرعامل برای همکاران استانداری و فرمانداریهای تابعه برگزار می شود.
این تفاهم نامه در راستای اهداف کمیته راهبری آموزش و به منظور افزایش همکاری‌های مشترک اداره کل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری و اداره کل پدافند غیرعامل استان تفاهم‌نامه همکاری امضاء شد که بر اساس آن، یک دوره آموزشی به مدت 16 ساعت در 2 منطقه به مرکزیت شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس برای پرسنل استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه اجرا می‌شود.
مدیرکل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری گلستان در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
علی نذیری افزود: هر اقدام غیرمسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب‌پذیر نیروی انسانی، ساختمان‌‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود، پدافند غیرعامل خوانده می‌شود.
وی از پدافند غیرعامل به عنوان مجموعه اقداماتی در راستای کاهش آسیب‌پذیری یاد کرد و گفت: با استفاده از پدافند غیرعامل در صورت بروز جنگ، خسارات احتمالی به حداقل میزان خود می‌رسد.
این مقام مسوول هدف از اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل را کاستن آسیب‌پذیری نیروی انسانی و مستحدثات و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور دانست و ابراز کرد: پدافند غیرعامل علی‌رغم حملات خصمانه و مخرب دشمن و استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیربنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ بسیار مهم و است ضروری است.
 نذیری با بیان اینکه پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و نیازی به بکارگیری جنگ افزار ندارد، گفت: با اجرای پدافند غیرعامل می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
وی از همه دستگاه‌های نظامی، غیرنظامی و اجرایی استان خواست نسبت به پدافند غیرعامل حساسیت و اهتمام ویژه داشته باشند، تاکید کرد: مدیران، کارشناسان و کارکنان مشغول به خدمت در دستگاه‌های اجرایی و ستادی باید دوره‌های آموزشی آشنایی با اصول و مبانی پدافند و دوره های تخصصی ذیربط را بگذرانند.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .