عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » لزوم همکاری بیشتر استانداری و حوزه های علمیه خواهران


لزوم همکاری بیشتر استانداری و حوزه های علمیه خواهران

لزوم همکاری بیشتر استانداری و حوزه های علمیه خواهران
سرپرست دفتر بانوان و خانواده استانداری در آیین تودیع و معارفه مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان در مورد همکاری‌ بیشتر فی مابین استانداری و حوزه های علمیه خواهران اعلام آمادگی کرد.
سرپرست دفتر بانوان و خانواده استانداری پیش از ظهر پنجشنبه ۲۰ دی ماه، در آیین تودیع و معارفه مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان با تبریک به «سیده نفیسه حسینی واعظ» به عنوان اولین بانوی مدیر در کشور که سکان دار این مسئولیت شدند. در مورد همکاری‌ بیشتر فی مابین استانداری و حوزه های علمیه اعلام آمادگی کرد.
در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان حضرت آیت ا... نورمفیدی و جمعی از مسئولان حوزه علمیه کشور برگزار شد، از زحمات آیت ا...  ایوب وردانی مدیر قبلی حوزه علمیه خواهران استان قدردانی و «سیده نفیسه حسینی واعظ» به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران معرفی شد.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان در این مراسم اظهار کرد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی، ظهور و بروز چهره زن به عنوان شخصیت واقعی و انسانی او بود.
وی افزود:  حضرت امام خمینی (ره) از ابتدای نهضت اسلامی با سپردن عرصه های مهم به زنان با حفظ اصول شارع مقدس نشان دادند که زنان هم می توانند مسئولیت های سیاسی و مدیریتی را بر عهده بگیرند.
آیت ا... نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود در باب توانمندی زنان گفت: بین برخی از علما حتی این نظریه وجود دارد که در مورد مرجعیت و صاحب فتوا بودن، جنسیت ملاک نیست و در صورت طی مراتب علمی،  زنان هم می توانند به عنوان مرجع تقلید و صاحب فتوا عمل کنند.
وی در پایان با توصیه به بانوان تأکید کرد: با تأسی به بینش متعالی امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با تجهیز به صلاح علم و تقوا در عرصه های مدیریت خانواده و مدیریت اجتماعی اهتمام داشته باشید تا زنان ایرانی به الگوی خوبی برای جامعه جهانی بدل شوند.
گفتنی است: با توجه به رویکرد جدید مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور مبنی بر استفاده از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی، استان گلستان اولین استان پیش قدم در این زمینه بوده است.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : نصرتی
  • بازدید : 860
  • کد خبر : 55889