عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گفتگوی بین نسلی، حیات فردای جامعه است

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در اولین جلسه اتاق فکر کودک:

گفتگوی بین نسلی، حیات فردای جامعه است

گفتگوی بین نسلی، حیات فردای جامعه است

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در اولین جلسه اتاق فکر کودک با تاکید بر اهمیت گفتگوی بین نسلی تصریح کرد: گفتگوی بین نسلی حیات فردای جامعه است. امروز نیازمند چنین گفتگو هایی هستیم، چرا که تفاوت میان نسل ها بسیار بیشتر از قبل به چشم می خورد، که ضرورت دارد تا گفتگو بین نسلی شکل گیرد.
الهه غیناقی با اشاره به اهداف اتاق فکر کودک اظهار کرد: این اتاق فکر به ریاست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و دبیری اداره کل آموزش و پرورش استان و با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط و صاحب نظران این حوزه به منظور بررسی و ارائه راهکارهای برون رفت از چالش های موجود در این حوزه برگزار می گردد.
وی در ادامه، تبیین مقوله های گفتگوی بین نسلی، کودکان کار ، کودک همسری و کودکان بازمانده از تحصیل را از اولویت های این اتاق فکر برشمرد و عنوان کرد: با هم اندیشی و تعامل با بخش دولتی و سازمان های مردم نهاد در حوزه کودک در پی انعقاد تفاهم نامه هایی با دستگاه های اجرایی مرتبط برای برداشتن گامهای مثبت به منظور ساختن فردایی بهتر برای فرزندانمان هستیم.
رئیس اتاق فکر کودک با اشاره به لزوم رواج گفتگوی بین نسلی در خانواده ها خاطر نشان کرد: کشور ما داری فرهنگی غنی است و باید از طریق گفتگو این فرهنگ را به نسل های بعدی انتقال دهیم.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ملی گفتگوی خانواده در استان گلستان تصریح کرد: امروزه با توجه به روند رو به رشد تکنولوژی و فاصله گرفتن نسل کنونی از والدین خود، ضرورت اجرای طرح ملی گفتگوی خانواده از اهمیت بسزایی برخوردار است.
غیناقی در بخش دیگری از سخنان خود با استناد بر آمارهای کودک همسری در استان گلستان گفت: باید با آموزش دانش آموزان و خانواده ها و با استفاده از ظرفیت علما و بزرگان اقوام به آگاه سازی جامعه کمک کنیم و از آسیب های اجتماعی مترتب بر ازدواج کودکان و معضل کودکان مطلقه و بیوه جلوگیری کنیم.
شایان ذکر است دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در راستای جلوگیری از موازی کاری و انسجام فعالیت های دستگاه های اجرایی اتاق های فکر ششگانه ای را به دبیری دستگاه های اجرایی مرتبط و با حضور صاحب نظرانی از شورای راهبردی زنان استان، خبرنگاران و سازمان های مردم نهاد، تشکیل داده است.
 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : نصرتی
  • بازدید : 713
  • کد خبر : 56937