عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تقدیر از عوامل طرح ملی نقش فناوری، اطلاعات و ارتباطات در توانمندسازی زنان


تقدیر از عوامل طرح ملی نقش فناوری، اطلاعات و ارتباطات در توانمندسازی زنان

تقدیر از عوامل طرح ملی نقش فناوری، اطلاعات و ارتباطات در توانمندسازی زنان

سرپرست دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان در مراسمی از بانوان فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تقدیر کرد.
الهه غیناقی ضمن اشاره به طرح ملی نقش فناوری، اطلاعات و ارتباطات در توانمندسازی زنان تصریح کرد: این طرح با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با هدف افزایش توانمندی و آموزش بانوان جهت استفاده از فناوری اطلاعات در فضای مجازی به عنوان بستری مناسب برای پیشرفت اقتصادی برگزار شده است.
غیناقی یکی از چالش های مشاغل خانگی بانوان روستایی را بازاریابی جهت عرضه محصولات برشمرد و اظهار کرد: با توجه به نقش فضای مجازی در زندگی کنونی ، راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی برای عرضه مشاغل خانگی از اهمیت به سزایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: این طرح به همین منظور برگزار شده تا با این آموزش ها بانوان محصولات صنایع دستی و توانمندی های خود را از طریق فضای مجازی به فروش برسانند تا به درآمد بیشتری دست یابند.
سرپرست دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان درخصوص نقش زنان در جامعه و خانواده و اشتغال پایدار و اهمیت اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی زنان گفت: با توسعه و استفاده صحیح از طریق فناوری درخصوص فضای مجازی می توان رویکرد بهتری را برای اقتصاد خانواده فراهم کرد.
وی در خصوص چگونگی برگزاری طرح ملی توانمندسازی بانوان در فضای مجازی گفت: مهندسان حوزه فناوری اطلاعات در قالب کارگاه های آموزشی با حضور زنان فعال شهری و روستایی در حوزه کسب و کار به آموزش بهره‌گیری از ICT برای توسعه مشاغل سنتی، آشنایی با فروشگاه‌های اینترنتی و راه‌های خرید امن اینترنتی و مشاغل تخصصی که زنان می‌توانند در منزل انجام دهند، ارائه گردید.
در این کارگاه ها همچنین به نحوه راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی از جمله  ابزارهای مورد نیاز برای یک کسب و کار اینترنتی، مراحل ساخت سایت، خرید هاست یا دامین و بازاریابی اینترنتی پرداخته شده است.
در پایان سرپرست دفتر بانوان و خانواده استانداری ضمن قدردانی از بانوان فعال در عرصه آموزش فضای مجازی جهت ادامه همکاری با آنان اعلام آمادگی کرد.
گفتنی است: طرح ملی نقش فناوری، اطلاعات و ارتباطات در توانمندسازی زنان با هدف بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی زنان در سال ۹۷ در دو نقطه شهری شامل گرگان و بندرترکمن؛ و همچنین دو نقطه روستایی از جمله توران فارس از توابع رامیان و غرناوه از توابع مراوه تپه در استان گلستان با بیش از 1000نفرساعت آموزشی برگزار شد.

تقدیر از عوامل طرح ملی نقش فناوری، اطلاعات و ارتباطات در توانمندسازی زنان

 


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : نصرتی
  • بازدید : 483
  • کد خبر : 57738