عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشکیل کمیته ویژه جهت بررسی ابعاد کودک همسری در گلستان

الهه غیناقی مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری خبر داد:

تشکیل کمیته ویژه جهت بررسی ابعاد کودک همسری در گلستان

تشکیل کمیته ویژه جهت بررسی ابعاد کودک همسری در گلستان

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به لزوم وضع قوانین جدید در خصوص کودک همسری اظهار کرد: باورهای جامعه در این خصوص باید اصلاح شود و این امر نیاز به فرهنگسازی دارد.
عبدالرضا چراغعلی ضمن برشمردن آسیبهای متعدد کودک همسری در حوزه های سلامت، اجتماعی و فردی تصریح کرد: به دلیل آسیب های مترتب بر این مسئله به شدت با آن مخالفیم.
رییس کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان؛ گسترش خشونت، خیانت، طلاق، افسردگی، سقط جنین، انزوای اجتماعی، ترک تحصیل و فرار از خانه را از جمله آسیبهای محتمل در کودک همسری عنوان و تأکید کرد: به همین منظور کمیته ای کارشناسی ذیل کارگروه بانوان استان تشکیل و به ما در این خصوص برنامه و راهکار ارائه بدهند.
مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری با اشاره به تشکیل کمیته ویژه جهت بررسی وضعیت کودک همسری اذعان کرد: اعضای این کمیته با ابعاد بهداشت، سلامت، حقوقی و روانشناختی مساله کودک همسری را به صورت بومی در استان گلستان بررسی و ارائه راهکار می دهند.
دبیر کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان در خصوص وضعیت طلاق در استان گفت: تجزیه و تحلیل آمار ۳ ساله طلاق در استان نشان می دهد: عوامل اقتصادی، جزء اولویتهای اول طلاق نیست.از این رو باید بررسی و پژوهش های بیشتری در خصوص ارتقای مهارت های زندگی و ارتباطی زوجین صورت بگیرد.
الهه غیناقی با تأکید بر لزوم آموزش صحیح جوانان در خصوص ازدواج اظهار کرد: تنها آموزش رسمی پیش از ازدواج توسط مرکز بهداشت ارائه می شود که با توجه به زمان اندک و محدودیت آن از اثربخشی لازم برخوردار نیست.
وی در خصوص توسعه اقدامات در راستای کاهش طلاق افزود: بررسی سازوکارهای قانونی جهت الزام آموزش های مفید و مثمرثمر پیش از ازدواج، در دستور کار قرار می گیرد.
در پایان این جلسه حکم انتصاب زهرا رفعتی به عنوان دستیار ویژه استاندار در امور حقوق شهروندی به نیابت از استاندار گلستان توسط عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری به وی اعطا شد.
گفتنی است: کارگروه تخصصی بانوان و خانواده به ریاست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و به دبیری مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده و با ترکیب برخی از دستگاه های اجرایی مرتبط در حوزه زنان و خانواده به منظور هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت ارتقاء جایگاه زنان و خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی مترتب بر آن هر45روز یکبار تشکیل می گردد.
 

تشکیل کمیته ویژه جهت بررسی ابعاد کودک همسری در گلستان

 

تشکیل کمیته ویژه جهت بررسی ابعاد کودک همسری در گلستان
 

تشکیل کمیته ویژه جهت بررسی ابعاد کودک همسری در گلستان 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : نصرتی
  • بازدید : 498
  • کد خبر : 58503