عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در دنیای امروز، مهارت یک ابزاری برای قدرت است

فرماندار کلاله :

در دنیای امروز، مهارت یک ابزاری برای قدرت است

در دنیای امروز، مهارت یک ابزاری برای قدرت است

فرماندار کلاله در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت : امروزه یکی از ابزارهای قدرت، داشتن مهارت است و زوایای آن نیز به تدریج در حال تغییر است.

وی تصریح کرد : امروزه در دنیای توسعه یافته ابزار قدرت انسان ماهر است و اولویت اولیه برنامه ریزی تمام سیاستمداران بر افزایش مهارت های انسانی برای کسب قدرت بیشتر است

برزگر در ادامه با اشاره به نقش انسان ماهر در اجتماع افزود : انسان ماهر باید نقش پذیر باشد و این به این معنی است که اگر بعنوان مثال یک فرد نوجوان نقش خود را در تمام گروه ها اعم از خانواده ، اجتماع ،مدرسه و ... بداند تا بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و انسانی که مهارت فنی نداشته باشد در واقع در توسعه و تعالی جامعه نقشی نخواهد داشت .

فرماندار کلاله در ادامه خواستار توجه بیشتر مدیرکل فنی و حرفه ای به مرکز فنی و حرفه ای کلاله شد .

مدیرکل فنی و حرفه ای استان گفت : مسیر حرکتی جامعه به نحوی است که مهارتهای فنی و حرفه ای در جامعه در حال شکل گرفتن است، خانواده ها باید به این دیدگاه برسند که برای فرزندان خود در کنار سایر دوره های آموزشی سیستم مهارتی هم در نظر بگیرند تا فرزند توانمندی را تحویل جامعه دهند .

تیرانداز افزود : سازمان فنی و حرفه ای سند راهبری مهارت را تدوین کرده و براساس آن سند استانی مرکز فنی و حرفه ای کلاله برنامه کاری سال 94 خود را دارد و میداند که باید چه اقداماتی را در این سال انجام دهد .

وی تصریح کرد : درسال جاری برای کل کشور بیش از 250 برنامه و در سطح استان نیز بالغ بر 100 برنامه عملیاتی در نظر گرفته شده است

ایشان در پایان عنوان کرد مرکز فنی و حرفه ای کلاله یک مرکز از 3 مرکز پایلوت کشوری آموزش های فنی و حرفه ای برای توسعه مهارت های آموزشی و فنی در بین روستاییان است

رئیس مرکز فنی و حرفه ای کلاله نیز گفت : در سال 93 برای 1204 نفر 105 دوره آموزشی برگزار شد که در این میان 36 دوره آن بدون هزینه بوده است ، که اغلب دوره های آموزشی برگزار شده در راستای شعار سال و توسعه اقتصاد مقاومتی برگزار شده است و به لحاظ تنوع حرفه ای بالغ بر 41 حرفه در مراکز ثابت شهری ، روستایی و دانشگاه ها ، اصناف و نیروی انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج دوره آموزشی برگزار شده است .

شیخ افزود : هدف ما از برگزاری این دوره ها ایجاد سرگرمی نیست بلکه هدف یادگیری و آشنایی با محیط کسب و کار است .

وی در پایان عنوان کرد : در 3 ماهه اول سال بالغ بر 47 رشته آموزشی برای کارآموزان و هنروران برگزار شده است .

در دنیای امروز، مهارت یک ابزاری برای قدرت است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 709
  • کد خبر : 10468