عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرهنگ سازی یکی از موضوعات اساسی در ریشه کنی تکدی گری است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گرگان :

فرهنگ سازی یکی از موضوعات اساسی در ریشه کنی تکدی گری است

فرهنگ سازی یکی از موضوعات اساسی در ریشه کنی تکدی گری است

دومین جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان گرگان در دفتر معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گرگان ،"سید محسن کاظمی"معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری در این جلسه بر لزوم جمع آوری متکدیان و هدایت آنان به مکان های مشخص شده از سوی شهرداری تأکید کرد و بیان داشت: فرهنگ سازی یکی از موضوعات اساسی در ریشه کنی تکدی گری در شهرستان می باشد که باید با آگاه سازی جامعه و شفاف سازی کارهای انجام شده برای جلوگیری از تکدی گری تلاش نماییم.

وی افزود: چنانچه مساعدت‌های آبرومندانه جایگزین گدا‌پروری شود، کم کم از شمار جمعیت متکدیان جلوگیری خواهد شد و این مهم نیز نیازمند فرهنگسازی است لذا باید عموم شهروندان به این باور برسند که بهترین راه کمک های نوع دوستانه و صدقه دادن ، مبادی تعریف شده رسمی و نهادهایی نظیر بهزیستی، انجمن ها و تشکل های خیریه مردمی، کمیته امداد ، تشکل های مردم نهاد فعال در این بخش و... است.

کاظمی گفت: آگاهی بخشی به کمک کنندگان و ارتقا فرهنگ یاری رسانی به هم نوعان، ایجاد اشتغال و راه اندازی کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، تامین حداقل معیشت مردم ، ارتقاء آموزش های شهروندی و برخورد با آن دسته از متکدیانی که به صورت آگاهانه و گاه سازماندهی شده از احساسات و عواطف شهروندان سوء استفاده می کنند و مهمتر از همه ساماندهی متکدیان موجود و... از مهمترین ابزارهای مبارزه با تکدی‌گری و شیوع این آسیب اجتماعی و همچنین زدودن آن از چهره شهرها است. 

فرهنگ سازی یکی از موضوعات اساسی در ریشه کنی تکدی گری است

 

فرهنگ سازی یکی از موضوعات اساسی در ریشه کنی تکدی گری است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 1090
  • کد خبر : 11198