عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی احترام به حقوق شهروندی است

فرماندار کلاله:

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی احترام به حقوق شهروندی است

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی احترام به حقوق شهروندی است

فرماندار کلاله در جلسه آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی که در محل مرکز بهداشت شهرستان برگزار می شد گفت : رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در واقع احترام به حقوق شهروندی است .

برزگر در ادامه افزود : همه باید به قوانین احترام بگذاریم تا بتوانیم جامعه ای سالم و عاری از مشکلات و سوانح را داشته باشیم و در این راه همه با هم برابر هستند .

وی در ادامه اعلام آمادگی کرد تا برای کاهش آمار تصادفات و توسعه ورزش های موتوری پیست موتورسواری در شهرستان ایجاد کنند.

وی در ادامه با اشاره به میزان خطرپذیری بالای موتورسیکلت سواران در بروز سوانح گفت : سرعت گیرها فقط در کشور ماست که بکار می رود و این بخاطر عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط برخی از راکبین و رانندگان خودروهای وسایل نقلیه بویژه موتورسیکلت سواران است که با ایجاد خطر و عدم رعایت قوانین جان خود و دیگران را به خطر می اندازند .

پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان نیز با اشاره به میزان تصادفات موتورسیکلت سوران گفت : متاسفانه از سال 90 استان گلستان رتبه اول تصادفات موتورسیکلت را در سطح کشور برخوردار است و این در صورتی است که تعداد موتورسیکلت های استان حتی به 3/1 مورتور سیکلت های شهرهایی مانند قم و مشهد نمی رسد .

وی در ادامه افزود : در 6 ماهه گذشته 3 تصادف در مجموع تصادفات شهرستان اعم داشتیم که مربوط به تصادف موتورسیکلت بود که هر 3 تصادف منجر به فوت شد و علت اصلی فوت هم ضربه مغزی بوده که این نشان از عدم توجه موتورسیکلت سواران به استفاده از کلاه ایمنی دارد .

سروان حق پرست اظهار داشت : در سال 89 قانونی در مجلس برای کاهش تصادفات به تصویب رسید که براساس آن موتورسیکلت سواران موظف به استفاده از کلاه ایمنی شدند و براساس آن در اگر راکبی کلاه ایمنی داشته باشد ولی مدارک نداشته باشد مامور انتظامی نمی تواند با آن برخورد یا وسیله نقلیه راکب را توقیف کند و در همین قانون نیز قانونگذار آورده اگر راکبی مدارک معتبر را داشته باشد ولی کلاه ایمنی نداشته باشد مامور انتظامی می تواند موتورسیکلت را به مدت یک هفته توقیف کند .

وی در ادامه با اشاره به آمار بروز تصادفات در استان گفت : شهرستان کلاله جزو چهارمین شهرستان در استان است که از تصادفات بالای موتورسیکلت برخوردار است و اغلب این تصادفات نیز در بین رنج سنجی جوانان و نوجوانان رخ می دهد .

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی احترام به حقوق شهروندی است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 1654
  • کد خبر : 11483