عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پنجمين جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول برگزارشد


پنجمين جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

به گزارش روابط عمومي فرمانداری علی آباد کتول، پنجمين جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان باحضور تجري مفرد فرماندار برگزار شد.

فرماندار گفت :با جايگاهي كه آموزش و پرورش در جامعه دارد مي‌بايست همه دستگاه‌هاي اجرايي كمك نمايند تا اهداف تعليم و تربيت محقق شود و از آنجائيكه پروژه مهر داراي اهميت مي‌باشد و آماده‌سازي، بهسازي، تجهيز، سازماندهي، تبليغات و اطلاع رساني در اين پروژه در حال انجام مي‌باشد نيازمند عزم جدّي و برنامه‌ريزي منسجم است.

وي با بیان اینکه سوادآموزي در دنياي امروز فقط خواندن و نوشتن نيست اظهار داشت: محصلین بايستي به گونه‌اي آموزش ببينند كه مشكلات زندگي خود را متناسب با علم روز مرتفع نمايند و دستگاه‌هاي اجرايي در جهت حل معضل بي‌سوادي مساعدت نمايند .

فيزوزي معاون سوادآموزي اداره كل آموزش و پرورش استان، سوادآموزي را يك سرمايه اجتماعي خواند و افزود: جمهوري اسلامي ايران 2 برنامه انسداد بي‌سوادي كه از سياست‌هاي مهم نظام است و تنوع در ساختار نهضت سوادآموزي و شناسايي نيازهاي مخاطبين را در دست اقدام دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبري بر استمرار فعاليت نهضت تأكيد دارند، اظهار كرد: براي ايجاد انگيزه سوادآموزاني كه در كلاس‌هاي سوادآموزي قبول شوند، مبلغ يكصدهزارتومان تشويقي به حساب آنها واريز مي‌شود و در سال 95 محدوديت‌هايي از جمله گواهينامه، پروانه صنفي و... جهت دريافت و تمديد آن براي افراد بي‌سواد اعمال خواهد شد .

علمشاهي مدير آموزش و پرورش شهرستان در خصوص پروژه مهر گفت : ستاد پروژه 3 جلسه و كارگروه‌ها 21 جلسه تشكيل داده و برنامه‌ريزي لازم انجام شده است و 18 تيم نظارتي جهت نظارت مستمر بر فعاليت مدارس در حال فعاليت هستند . همچنين تعداد 20866 نفر دانش‌آموز تاكنون در سامانه سناد ثبت نام شده است . وي در ادامه به طرح اوقات فراغت اشاره نمود و عنوان كرد : در 15 كانون ثابت و سيّار دانش‌آموزان در حال فعاليت‌هاي قرآني ، ورزشي و... هستند و با توجه به كمبود اعتبارات در آموزش و پرورش خواستار تقويت امور اقتصادي و تبديل به احسن نمودن برخي املاك و مساعدت و همكاري مسئولين شهرستان را خواستار شدند و از تلاش‌هاي نماينده محترم شهرستان در مجلس شوراي اسلامي ، فرماندار ، شهرداري و شوراي اسلامي شهر و ديگر مسئولين شهرستان تشكر كردند .

در پايان هر يك از اعضاء نظرات و پيشنهاداتي را ارائه نمودند .

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .