عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مبارزه با بیسوادی امری همگانی است


مبارزه با بیسوادی امری همگانی است

مبارزه با بیسوادی امری همگانی است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس با بیان اینکه تمامی دست اندرکاران مبارزه بابیسوادی باید احساس تکلیف شرعی و انسانی در این زمینه داشته باشند ،گفت: مبارزه با بیسوادی امری اجتماعی است و همگان باید در آن دخیل باشند.
مهندس حمیدی در همایش سالروز جهانی مبارزه با بیسوادی که با حضور دست اندرکاران امر سوادآموزی شرق استان گلستان در گنبدکاووس برگزار شد، افزود: امروزه زندگی بدون سواد امکانپذیر نیست و می توان گفت که انسان بی سواد در عصر حاضر تقریبا نابینا است.
وی با تشریح تاثیر سواد در زندگی روزمره گفت: میزان وقوع آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، خودکشی و طلاق در بین بیسوادان و کم سوادان بیشتر از اقشار تحصصیلکرده و باسواد جامعه است.
معاون استاندار گلستان تصریح کرد: با توجه به اهمیت سوادآموزی، مسوولین بلندپایه نظام و دولت تاکیدات ویژه نسبت به ریشه کنی بیسوادی در جامعه دارند و آمار فعالیت های انجام شده و کاهش میزان بیسوادی در جامعه نیز گویای تلاش های انجام شده در این مسیر است.
مهندس حمیدی تصریح کرد: در سطح شهرستان گنبد نیز توجه جدی به امر سوادآموزی از طریق شورای سوادآموزی شهرستان وجود دارد.
وی افزود: امسال سهمیه در نظر گرفته شده برای سوادآموزی در این شهرستان به طور کامل محقق شده و در راستای کاهش آمار بیسوادان، یک هزار و 259 نفر از بیسوادان آموزش های لازم را با موفقیت طی کردند.
در این همایش که به مناسبت 17 شهریور روز جهانی مبارزه با بیسوادی و با حضور دست اندرکاران امر مبارزه با بیسوادی شرق استان گلستان از ادارات و ارگان های مختلف برگزار شد، از تعدادی از تلاشگران برگزیده این عرصه تقدیر شد

مبارزه با بیسوادی امری همگانی است

 

مبارزه با بیسوادی امری همگانی است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1079
  • کد خبر : 12356