عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پرداخت زکات موجب فقر زدایی وارتقاء معیشت زندگی می شود

فرماندار گمیشان:

پرداخت زکات موجب فقر زدایی وارتقاء معیشت زندگی می شود

پرداخت زکات موجب فقر زدایی وارتقاء معیشت زندگی می شود

فرماندار گمیشان در جلسه شورای زکات شهرستان گفت: پرداخت زکات موجب فقر زدایی و ارتقاء معیشت زندگی می شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری،"امانگلدی ضمیر"فرماندار شهرستان در جلسه شورای زکات شهرستان که با حضور "حاج آخوند نبوی نژاد" امام جمعه شهرستان و"باغبانی"مدیر کل کمیته امداد امام(ره) استان وسایر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد،ضمن تقدیر از برنامه های اجرا شده توسط کمیته امداد امام (ره) در ماه مبارک رمضان در شهرستان گفت:عامل بودن در اجرای ارکانهای دینی وظیفه فردی همه احاد معتقد به ارزش های دینی است و در واقع تشویق مردم برای پرداخت زکات از مصادیق امر به معروف است.

 فرماندار گمیشان در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای تعیین اراضی مستعد و ظرفیت های اشتغالزایی از جمله میگو در شهرستان اظهار داشت:اولویت مهم و اول در شهرستان سایت میگو گمیشان است چرا که توسعه آن می تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار و فقرزدایی منطقه شود.

 وی افزود:لزوم مصرف زکات جمع آوری شده در خود شهرستان باعث تشویق مردم برای پرداخت آن شده چرا که خود آنان شاهد مصرف زکات می شوند.

 همچنین در این جلسه مدیر کل کمیته امداد امام(ره) استان با اشاره به برتر بودن استان گلستان در جمع آوری زکات در مقایسه با سایر استان های کشور تصریح کرد:این مهم نتیجه تعامل ،همکاری و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و همچنین مردم است.

 مدیر کل کمیته امداد امام (ره) داشتن طبع قناعت مردم استان را از ویژگیهای مهم آنان برشمرد و بیان داشت:پرداخت و مدیریت مصرف زکات باعث توازن اجتماعی و بهبود وضعیت اقتصادی می شود.

 وی در بخش پایانی سخنان خود یاد آور شد:حداقل 60درصد زکات جمع آوری شده بین فقرا توزیع و همچنین حداکثر 40درصد آن برای اجرای پروژه ها هزینه خواهد شد.

 گفتنی است تعهد استانی شهرستان گمیشان در جمع آوری زکات در سال جاری 20میلیارد ریال است.

 پرداخت زکات موجب فقر زدایی وارتقاء معیشت زندگی می شود

 

پرداخت زکات موجب فقر زدایی وارتقاء معیشت زندگی می شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گمیشان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 789
  • کد خبر : 12436