عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تعاونی ها با بازنگری در امور ،مهیای فعالیت موثر در آینده باشند


تعاونی ها با بازنگری در امور ،مهیای فعالیت موثر در آینده باشند

تعاونی ها با بازنگری در امور ،مهیای فعالیت موثر در آینده باشند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس با تشریح نقش موثر تعاونی ها در اشتغال و کارآفرینی گفت: اولویت اول دولت پس ازپاره شدن زنجیر تحریمها ،اشتغالزایی است و تعاونی ها با بازنگری در امور و روز آمد کردن خود،مهیای فعالیت موثر اقتصادی در دوره پس از تحریم باشند.
مهندس حمیدی در همایش تعاون، کارآفرینی و اشتغال در جمع تعاونگران و کارآفرینان گنبد با بیان اینکه رویکرد دولت، مساعدت به تعاونی ها است، افزود: تعاونی ها نیز باید با برنامه حرکت و متناسب با اوضاع اقتصادی کشور و نیز ظرفیت مالی و نیروی انسانی خود فعالیت کنند.
معاون استاندار گلستان با تشریح مشکلات تعاونی ها گفت: اقدام به تاسییس تعاونی بر اساس تصمیمات آنی، فقدان هدف مشترک، آشنا نبودن اعضا با وظایف خود، عدم حمایت و همراهی و نیز عدم اعتماد اعضا از دلایل عمده عدم توفیق تعاونی ها محسوب می شود.
فرماندار ویژه گنبد با بیان اینکه عدم توفیق تعاونی ها، به ویژه تعاونی های بزرگ و دارای عضو زیاد، تبعات منفی اجتماعی برجای می گذارد گفت: دغدغه اصلی ما در حوزه اجتماعی، تعاونی ها هستند.
مهندس حمیدی با بیان اینکه آمار تعاونی های تاسیس شده بسیار بالا است ولی باید بررسی شود که حقیقتا چه تعداد ار آنها فعال و موفق محسوب می شوند، گفت: در زمینه نظارت بر فعالیت تعاونی ها نیز ضعف هایی وجود دارد که از جمله چالش های این حوزه محسوب می شود.
وی با بیان اینکه برای دادن مجوز فعالیت به تعاونی ها باید ارزیابی های دقیقتری انجام شود، خاطرنشان کرد: تنها ثبت شرکت تعاونی ملاک نیست و برآورد توان ادامه کار مهم است و اگر تعاونی ها ناموفق باشند، تبعات منفی اجتماعی برجای می گذارند.
فرماندار گنبد گفت: یک هزار و 975 تعاونی در این شهرستان وجود دارد که حدود 90 درصد از آنها در حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات فعالیت دارند.
در این نشست نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی به تشریح اهمیت اشتغال و کارآفرینی پرداخت با توجه با وجود افراد جویای کار در هر خانواده، بایستی گام های اساسی برای ایجاد اشتغال برداشته شود.
دکتر سلیمان عباسی افزود: شهرستان گنبد با داشتن وسعت زیاد، از ظرفیت های مناسبی برای توسعه، پیشرفت برخوردار است تقویت شهرک های صنعتی یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال در منطقه می تواند باشد.
وی اشتغال را دغدغه بسیاری از اعضای جامعه و خانواده ها توصیف کرد و گفت: اگر مشکل بیکاری مردم حل شود، بسیاری از مشکلات دیگر جامعه نیز برطرف خواهد شد.
در این همایش که به مناسبت هفته تعاون ( 11 لغایت 17 شهریور ) و از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبد برگزار شد، از تعاونی های برتر شهرستان تقدیر به عمل آمد.
شهرستان گنبد کاووس با 325 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و دارای یک هزار و 975 شرکت تعاونی می باشد که 90 درصد آنها در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات فعالیت دارند.

تعاونی ها با بازنگری در امور ،مهیای فعالیت موثر در آینده باشند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 670
  • کد خبر : 12524