عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هماهنگی جشن عاطفه ها شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه هماهنگی جشن عاطفه ها شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه هماهنگی جشن عاطفه ها شهرستان ترکمن برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن جلسه هماهنگی جشن عاطفه ها شهرستان ترکمن با حضور شیرنگی معاون فرماندار و سایر مسئولین شهرستان در محل فرمانداری تشکیل شد.

در این جلسه شیرنگی گفت: در ماه مهر انسانهای نوع دوست با نمایش گذاشتن مهربانی و انسان دوستی جشنی برگزار می کنند که به جشن عاطفه ها معروف است. این جشن برگرفته از تعالیم الهی است علاوه بر اینکه حس نوع دوستی انسانها را نشان می دهد همتی والاتر را در ترویج فرهنگ انفاق و احسان بیان می کند.

در ادامه با اشاره به اهمیت این موضوع از دیدگاه الهی اسلامی گفت:در آیه 254 سوره بقره خداوند میفرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید از آنچه به شما روزی داده ایم انفاق کنید پیش از آنکه روزی فرا رسد که نه خرید و فروش و نه دوستی و نه شفاعتی در آن است.

معاون فرماندار افزود: جشن نیکوکاری یک جشن نمادین است که در آن اقشار مختلف جامعه برای دستگیری از همنوع خود هر ان چه از دستش برمی آید انجام می دهد.جشن عاطفه ها جشن نیکوکاری یا سفره های افطاری رمضان و ... تنها بهانه ای است برای نزدیک شدن دلها به یکدیگرو اگر اندکی واقع بین باشیم متوجه خواهیم شد تامین نیازهای365 روز تنها با یک روز جشن گرفتن میسر نخواهد بود، بلکه این جشن تنها فرصتی است برای حضور پربار و محبت آمیز مردم است و برای این است که این حقیقت بر قشر محروم و آسیب پذیر جامعه آشکار شود که هیچ گاه تنها نیستند.

وی در ادامه اظهار داشت: سال ها پیش قبل از آغاز سال تحصیلی جدید جشن عاطفه ها برگزار می شد تا بتوان از این طریق در آستانه ی سال جدید دانش اموزان نیازمند را حمایت کرد، اما چند سالی است که این جشن به کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و آموزش و پرورش برگزار می شود.

شیرنگی ادامه داد: کمک به هم نوع و نوع دوستی یک جمله ی مشترکی است که اغلب افرادی که کمک می کند به آن اعتقاد دارند. این نوع دوستی می تواند از یک اسکناس 200 تومانی شروع شود و تا مبالغ بالاتر خود را نشان دهد صرف نظر از جنبه ی مالی کمک های اهدایی انچه که اهمیت دارد این است که هنوز مردم علیرغم تمام مشکلات نسبت به هم نوعان خود بی تفاوت نیستند و هنوز هم هستند کسانی که این جمله ی معروف بنی آدم اعضای یکدیگرند را در قلب خود حفظ کردند.

جلسه هماهنگی جشن عاطفه ها شهرستان ترکمن برگزار شد

 

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .